2-2Б Матеріалознавство

30.03.2022
Тема уроку: «Допустимі відхилення в розмірах»
План уроку:
1.Вимоги ДБНіП щодо виготовлення плиток.
2.Застосування приладів для вибракуваня керамічних виробів.
3.Нормативні відхилення розмірів плиток.
4.Сортування плиток по розмірах і кольорах.
5.Виконання норм стандартів при пакуванні і транспортуванні.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 64-65.

29.03.2022 (2 год)
Тема уроку: «Асортимент виробів із плиток»
План уроку:
1.Вибір плиток за призначенням.
2.Плитки для облицювання стін санвузлів.
3.Плитки глазуровані для облицювання стін житлових приміщень.
4.Плитки для облицювання приміщень з агресивним середовищем.
5.Плитки для облицювання фасадів.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 63-64.

Тема уроку: «Технічні умови та державні стандарти на плитки»
План уроку:
1.Вимоги ДБНіП щодо виготовлення плиток.
2.Визначення коефіцієнтів щільності, водопоглинання, морозостійкості у керамічних плитках.
3.Випробування плиток на стиранність.
4.Технічні умови щодо керамічних виробів.
5.Складання паспорта на керамічні вироби.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 64.

23.03.2022 (2 год.)
Тема уроку: «Облицювальні плитки для підлоги»
План уроку:
1. Класифікація плиткових матеріалів.
2. Виготовлення плиток з поливою і без неї.
3.Плитки із тугоплавких і вогнетривких глин.
4. Плитки для настилання підлоги у виробничих приміщеннях.
5. Керамічні мозаїчні плитки.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 63-64
.
22.03.2022 (2 год.)
Тема уроку: «Характеристика облицювальних плиток»
План уроку:
1.Плитки для оздоблення фасадів.
2. Плитки для внутрішнього облицювання.
3.Плитки для настилання підлоги.
4. Мозаїчні керамічні плитки.
5. Плитки природнього походження.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 62.

Тема уроку: «Плитки, їх властивості, гатунки, різновиди»
План уроку:
1.Властивості сировини для виготовлення плиток.
2. Визначення марки плиткових матеріалів.
3.Випробування плиток на стиральність морозостійкість.
4. Номенклатура керамічних виробів.
5. Складання паспорта на плиткові матеріали.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 62-63.

15.03.2022 (2 год.)
Предмет: «Матеріалознавство»
Тема уроку: «Технологія виробництва керамічних плиток»
План уроку:
1.Вивчення властивостей глини.
2. Підготовка сировини для виробництва плиток.
3.Технологія сушки і спікання керамічних виробів.
4. Технологія влаштування малюнка і покриття поливою плиток.
5. Випробування керамічних плиток і виготовлення паспорта.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 63-64.

Тема уроку: «Номенклатура виробів із кераміки»
План уроку:
1.Класифікація керамічних виробів за призначенням.
2.Майолікові плитки.
3. Фаянсові плитки.
4. Килимова кераміка .
5.Цокольні плитки.
6. Керамічні глазуровані плитки для стін і підлоги.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 62-63.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________
14.03.2022 (2год.)
Тема уроку: «Матеріали для плиткових робіт»
План уроку:
1.Фізичні властивості глини.
2.Мінеральний склад глини.
3.Добавки до глини для регулювання технологічних властивостей.
4.Технологія формування і випалювання плиток.
5.Виробництво поливи.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 51-52.

Тема уроку: «Облицювальні стінові матеріали»
План уроку:
1.Підгтовка сировини для виробництва.
2.Формування виробів.
3.Технологія сушки і випалювання плиток.
4.Різновиди керамічних глазурованих плиток.
5.Стінові плитки і плитки для підлоги.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 62-63.

_____________________________________________________________________________________

10/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія видобутку сировини для теплоізоляційних матеріалів»
План уроку: 1. Властивості теплоізоляційних матеріалів по
теплопровідності і щільності.
2. Зниження маси будівель завдяки порожнистості матеріалів.
3. Природне середовище для видобування матеріалу.
4. Способи видобування сировини.
5. Транспортування сировини.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 323-327
__________________________________________________________________________________________

10/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Теплоізоляційні матеріали на основі мінеральної вати спученого перліту»
План уроку: 1. Способи поризації матеріалу.
2. Технологія виготовлення мінеральної вати.
3.Технологія виготовлення перліту.
4. Технологія виготовлення керамзіту.
5. Застосування теплоізоляційних матеріалів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 323-326
_____________________________________________________________________________________________

08/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Контроль якості розчинових сумішей»
План уроку: 1. Технічна документація на виготовлення сумішей.
2. Сертифікати на відповідність вимогам якості.
3. Інформаційна документація на вироби.
4. Технічний супровід та експертні послуги виробника.
5. Нагляд за технологічним процесом використання сумішей.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва» «Матеріалознавство». Стор. 264-270
_____________________________________________________________________________________________

08/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Марки сумішей і їх зберігання»
План уроку: 1. Поділ сумішей на групи за призначенням.
2. Вироби сумішей підприємства «Кнауф»
3. Суміші марки «Полімін»
4. Суміші марки «Сініа»
5. Зберігання сумішей.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва» «Матеріалознавство». Стор. 260-264/ 
_____________________________________________________________________________________________

08/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія виготовлення сухих розчинових сумішей»
План уроку: 1. Технологія виготовлення сухих штукатурних сумішей для
цоколів і зовнішніх поверхонь.
2. Технологія виготовлення сухих штукатурних сумішей для фасадів.
3. Технологія виготовлення сухих штукатурних сумішей для підвалу.
4. Технологія виготовлення гіпсових штукатурних сумішей.
5. Технологія виготовлення сухих штукатурних сумішей для машинного нанесення.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва» «Матеріалознавство». Стор. 262-263
____________________________________________________________________________________________

03/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
ТТема уроку: «Сухі розчинові суміші»
План уроку: 1. Суха штукатурна суміш «Кнауф».
2. Суха штукатурна суміш «Гольдбанд»
3. Тонкошарова штукатурка «Старт»
4. Машинна штукатурка «Кнауф МП-75»
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 262-263
_____________________________________________________________________________________________

03/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Властивості сумішей для зимових робіт»
План уроку: 1. Одержання розчинів потрібної рухливості.
2. Вивчення органічних і неорганічних пластифікаторів.
3. Зниження температури замерзання розчину.
4. Дозування поташу, нітрат натрію у розчинах.
5. Безпека праці при виконанні робіт.
Література: П.В. Кривенко «Матеріалознавство"
Д/з. П.В. Кривенко «Матеріалознавство" . Ст.182-185
_____________________________________________________________________________________________

02/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Розчинові суміші для зимових робіт»
План уроку: 1. Цементновмісні штукатурні суміші «Кнауф».
2. Різновиди штукатурних сумішей на цементній основі.
3. Сануюча штукатурка.
4. Штукатурка для фасадів і підвалів.
5. Гіпсові сухі штукатурні суміші.
Література:О.Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О.Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 260-262
__________________________________________________________________________________

02/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Активні добавки до сумішейі»
План уроку: 1. Внутрішньоутримувальна здатність розчинової суміші
2. Органічні і неорганічні добавки.
3. Застосування поташу.
4. Контроль якості сумішей.
Література: П.В. Кривенко "Матеріалознавство"
Д/з. П.В. Кривенко "Матеріалознавство" Стор. 171
___________________________________________________________________________________

02/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Хімічний склад розчинної суміші»
План уроку: 1. Ознайомленні із хімічним складом сумішей
2. Виробництво компонентів.
3. Застосування хімічних добавок.
4. Дозування хімічних добавок до сумішей.
Література: П.В. Кривенко "Матеріалознавство"
Д/з. П.В. Кривенко "Матеріалознавство" Стор. 168
____________________________________________________________________________________

01/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Спеціальні розчинові суміші»
План уроку: 1. Властивості розчинових сумішей.
2. Випробування розчинових сумішей на рухливість, строки
тужавлення.
3. Суміші для механічного нанесення на поверхню.
4. Регулятори строку тужавлення сумішей.
5. Декоративні кольорові розчинові суміші.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 166-168
_____________________________________________________________________________________

01/11/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Сировинна база для виготовлення сумішей» (2 год.)
План уроку: 1. Дрібні заповнювачі для сумішей.
2. Утеплюючі заповнювачі для сумішей.
3. Поверхнево активні добавки для сумішей.
4. Сульфатостійкі добавки до в’яжучих матеріалів.
5. Номенклатура та марки сухих сумішей.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 166-169
______________________________________________________________________________________

20/01/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Штучні піски, властивості та застосування»
План уроку:
1. Одержання штучного піску.
2. Властивості штучних пісків.
3. Визначення вмісту глинястих, пилуватих, органічних домішок.
4. Проведення ситового аналізу штучного піску.
5. Класифікація піску по крупності.
Література: П.В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П.В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 131 – 132.
______________________________________________________________________________________

20/01/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Природні піски і їх мінеральний склад»
План уроку:
1. Мінеральні зерна природнього походження.
2. Розподіл зерн по крупності.
3. Природні піски.
4. Визначення вмісту глинястих та органічних домішок у піску.
5. Ситовий аналіз піску.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 130.
______________________________________________________________________________________

13/01/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Наповнювачі для мастик»
План уроку: 1. Мастики на основі нафтобітуму і дьоготів з мінеральними наповнювачами.
2. Розподіл мастик за видом в’яжучого, за способом
застосування, призначення і видом наповнювача.
3. Виробництво приклеювальних мастик.
4. Застосування пиловатих наповнювачів у мастиках.
5. Використання волокнистих заповнювачів у мастиках.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 245-246
_________________________________________________________________________________________

13/01/2021
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Заповнювачі для розчинових сумішей»
План уроку: 1. Заповнювачі із мінеральних зерен природного походження.
2. Заповнювачі штучного походження.
3. Поділ зерен заповнювачів за крупністю.
4. Визначення вмісту глинястих і пилуватих домішок у заповнювачах.
5. Методика проведення зернового складу піску.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 129-135
________________________________________________________________________________________

23/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Види будівельних матеріалів»
План уроку: 1.Гірські породи матеріалів.
2.Штучне каміння.
3.Облицювальні декоративні вироби.
4.Каміння та вироби для дорожнього будівництва.
5.Мінерали для одержання в’яжучих матеріалів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 27-30
________________________________________________________________________________________________

17/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Значення будівельних матеріалів»
План уроку: 1. Розподіл матеріалів за призначенням.
2. Розподіл матеріалів за властивостями.
3. Способи виготовлення облицювальних матеріалів.
4. Застосування облицювальних матеріалів.
5. Зберігання і транспортування.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 27-28
_________________________________________________________________________________________

17/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Класифікація і вимоги до будівельних матеріалів»
План уроку: 1.Природні і штучні облицьовані матеріали.
2.Властивості облицювальних матеріалів.
3.Вимоги до облицювальних матеріалів.
4. Технологічні властивості до облицювальних матеріалів.
5.Експлуатацільних властивостей до облицювальних матеріалів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»

Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 6-10
_________________________________________________________________________________________

17/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Хімічний склад полістиролу»
План уроку: 1.Ознайомлення з синтетичними полімерами.
2.Властивості полімерів.
3. Хімічна будова молекули полімерів.
4.Одержання полістиролу в промисловості.
5.Недоліки полістиролу.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
__________________________________________________________________________________________

16/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Матеріали на основі полістиролу»
План уроку: 1. Вимоги до сировини для виготовлення полімерів.
2.Властивості полімерних матеріалів.
3. Технологія виготовлення матеріалів на основі полістиролу.
4. Полістирольні плитки і їх сортамент.
5.Полістерольні листи і їх застосування.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 268-269
__________________________________________________________________________________________

16/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія виробництва керамзиту»
План уроку: 1.Вимоги до сировини та компонентів.
2.Властивості глини та вигоряючих добавок.
3.Технологія виробництва керамзиту.
4. Застосування керамзиту.
5.Транспортування та зберігання керамзиту.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 58-57
___________________________________________________________________________________________

10/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Виробництво, маркування, контроль якості теплоізоляційних
матеріалів»
План уроку: 1. Спосіб піноутворення і газоутворення матеріалів.
2. Застосування способу розпушування матеріалів.
3.Матеріали на основи вигоряючих добавок.
4. Випробування матеріалів в лабораторних умовах.
5. Паспорт на випущену продукцію.
Література:П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 224-226
____________________________________________________________________________________________

10/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія видобутку сировини для теплоізоляційних матеріалів»
План уроку: 1. Властивості теплоізоляційних матеріалів по
теплопровідності і щільності.
2. Зниження маси будівель завдяки порожнистості матеріалів.
3. Природне середовище для видобування матеріалу.
4. Способи видобування сировини.
5. Транспортування сировини.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 323-327
_____________________________________________________________________________________________

10/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Теплоізоляційні матеріали на основі мінеральної вати спученого
перліту»
План уроку: 1. Способи поризації матеріалу.
2. Технологія виготовлення мінеральної вати.
3.Технологія виготовлення перліту.
4. Технологія виготовлення керамзіту.
5. Застосування теплоізоляційних матеріалів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 323-326
_____________________________________________________________________________________________

09/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Контроль якості розчинових сумішей»
План уроку: 1. Технічна документація на виготовлення сумішей.
2. Сертифікати на відповідність вимогам якості.
3. Інформаційна документація на вироби.
4. Технічний супровід та експертні послуги виробника.
5. Нагляд за технологічним процесом використання сумішей.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва» «Матеріалознавство». Стор. 264-270
_____________________________________________________________________________________________

09/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Марки сумішей і їх зберігання»
План уроку: 1. Поділ сумішей на групи за призначенням.
2. Вироби сумішей підприємства «Кнауф»
3. Суміші марки «Полімін»
4. Суміші марки «Сініа»
5. Зберігання сумішей.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва» «Матеріалознавство». Стор. 260-264/ 
_____________________________________________________________________________________________

03/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія виготовлення сухих розчинових сумішей»
План уроку: 1. Технологія виготовлення сухих штукатурних сумішей для
цоколів і зовнішніх поверхонь.
2. Технологія виготовлення сухих штукатурних сумішей для фасадів.
3. Технологія виготовлення сухих штукатурних сумішей для підвалу.
4. Технологія виготовлення гіпсових штукатурних сумішей.
5. Технологія виготовлення сухих штукатурних сумішей для машинного нанесення.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва» «Матеріалознавство». Стор. 262-263
_____________________________________________________________________________________________

03/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Сухі розчинові суміші»
План уроку: 1. Суха штукатурна суміш «Кнауф».
2. Суха штукатурна суміш «Гольдбанд»
3. Тонкошарова штукатурка «Старт»
4. Машинна штукатурка «Кнауф МП-75»
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 262-263
_____________________________________________________________________________________________

03/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Розчинові суміші для зимових робіт»
План уроку: 1. Цементновмісні штукатурні суміші «Кнауф».
2. Різновиди штукатурних сумішей на цементній основі.
3. Сануюча штукатурка.
4. Штукатурка для фасадів і підвалів.
5. Гіпсові сухі штукатурні суміші.
Література:О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»

Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 260-262
_____________________________________________________________________________________________

02/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Сировинна база для виготовлення сумішей»
План уроку: 1. Дрібні заповнювачі для сумішей.
2. Утеплюючі заповнювачі для сумішей.
3. Поверхнево активні добавки для сумішей.
4. Сульфатостійкі добавки до в’яжучих матеріалів.
5. Номенклатура та марки сухих сумішей.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 166-169
_______________________________________________________________________________________________

02/11/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Спеціальні розчинові суміші»
План уроку: 1. Властивості розчинових сумішей.
2. Випробування розчинових сумішей на рухливість, строки
тужавлення.
3. Суміші для механічного нанесення на поверхню.
4. Регулятори строку тужавлення сумішей.
5. Декоративні кольорові розчинові суміші.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 166-168
_______________________________________________________________________________________________

28/10/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Розміри листів і застосування»
План уроку: 1. Типорозміри а/ц листів.
2. Хвилясті а/ц листи.
3. А/ц плоскі плити.
4. А/ц труби.
5. А/ц цементні порожнисті плити
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Азбестноцементні плоскі листи та плити випускають двох типів: пресовані та непресовані. Завдовжки 200…3000 мм, завширшки 800…1500 мм і завтовшки 4…12 мм. Хвильові а/ц листи застосовують для покрівель житлових та громадських будівель. Азбестоцементні короби призначені для систем вентиляцій в будівлях різного призначення.
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 202-205
________________________________________________________________________________________________

28/10/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Загальні відомості про гіпсові та азбестоцементні листи»
План уроку: 1. Компонента для виготовлення а/ц листів.
2. Формування листів і процес твердіння.
3. Виготовлення листів методом екструзії.
4. Основні три способи формування а/ц листів.
5. Виготовлення декоративних та опоряджувальних а/ц листів.
6. Покриття для а/ц листів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
З азбестоцементу виготовляють хвилясті та плоскі листи, труби, вентиляційні короби, багатопустотні панелі, електроізоляційні дошки, фасонні деталі для влаштування покрівель. Хвилясті листи поділяють на три групи: низького, середнього та високого профіля. Азбестноцементні труби виготовляють для напірних та безнапірних трубопроводів, меліорації, димових та вентиляційних каналів, сміттєпроводів та телефонізації.
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 196-198
________________________________________________________________________________________________

26/10/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Гіпсові та азбестоцементні листи.»
План уроку: 1. Азбест і його властивості.
2. Виробництво азбесту.
3. В’яжучий матеріал для азбестоцементних виробів.
4. Автоклавна обробка виробів.
5. Хімічні добавки при виготовленні.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Азбестоцементні вироби виготовляють з таких основних компонентів: азбесту, цементу, води та хімічних добавок. Азбестом називають групу тонковолокнистих мінералів, які складаються з водних та безводних силікатів магнію, кальцію та натрію, здатних у результаті механічної дії розпадатися на найтонші волокна.
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 202-205
__________________________________________________________________________________________________

26/10/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: ЛПР «Визначення властивостей та оцінка якості гіпсокартонних
листів»
Мета: Ознайомитися з властивостями та оцінкою якості гіпсокартонних листів.
Матеріали: Гіпсокартон, рулетка, кутник.
Хід роботи
1) Визначення властивостей гіпсокартонних листів їх розмірів згідно стандартів та Державно будівельних норм.
2) Визначення розмірів листів, прямих кутів та якості.
Гіпсокартонні листи виготовляють з гіпсового в’яжучого з мінеральними добавками. Листи обклеюють кардоном з обох боків крім торців. Вологісті гіпсокартонних листів 1%, середня щільність 800-900кг/м3. Транспортують гіпсокартонні листи у контейнерах і у штабелях не більше 2 метри. Основною властивість ГКЛ є водопоглинання. Для визначення якості ГКЛ застосовуємо рулетку, кутник. З допомогою рулетки вимірюємо розміри листів, а кутником – прямокутність кутів. Для ГКЛ застосовують гіпс марки г – 5, г – 25. Від тонкості помелу гіпсу залежить його властивість. Основними властивостями є – водопотреба, сроки тужавлення, міцність нарозтяг, настиск, вигин, водостійкість. В процесі роботи з допомогою рулетки проводимо вимірювання геометричних розмірів листів. Візуально проводимо огляд листів. Листи які отримали вм’ятини, оббивку кутів, деформації відсортовуємо.
Висновок: При проведення цієї лабораторної роботи учні дізналися про властивості гіпсу, виробництво ГКЛ. Навчилися визначати геометричні розміри листів, користуватися рулеткою для визначення розмірів листів і сортувати їх.
___________________________________________________________________________________________________________

26/10/2020
____________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: ЛПР «Визначення властивостей та оцінка якості гіпсокартонних
листів»
Мета: Ознайомитися з властивостями та оцінкою якості гіпсокартонних листів.
Матеріали: Гіпсокартон, рулетка, кутник.
Хід роботи
1) Визначення властивостей гіпсокартонних листів їх розмірів згідно стандартів та Державно будівельних норм.
2) Визначення розмірів листів, прямих кутів та якості.
Гіпсокартонні листи виготовляють з гіпсового в’яжучого з мінеральними добавками. Листи обклеюють кардоном з обох боків крім торців. Вологісті гіпсокартонних листів 1%, середня щільність 800-900кг/м3. Транспортують гіпсокартонні листи у контейнерах і у штабелях не більше 2 метри. Основною властивість ГКЛ є водопоглинання. Для визначення якості ГКЛ застосовуємо рулетку, кутник. З допомогою рулетки вимірюємо розміри листів, а кутником – прямокутність кутів. Для ГКЛ застосовують гіпс марки г – 5, г – 25. Від тонкості помелу гіпсу залежить його властивість. Основними властивостями є – водопотреба, сроки тужавлення, міцність нарозтяг, настиск, вигин, водостійкість. В процесі роботи з допомогою рулетки проводимо вимірювання геометричних розмірів листів. Візуально проводимо огляд листів. Листи які отримали вм’ятини, оббивку кутів, деформації відсортовуємо.
Висновок: При проведення цієї лабораторної роботи учні дізналися про властивості гіпсу, виробництво ГКЛ. Навчилися визначати геометричні розміри листів, користуватися рулеткою для визначення розмірів листів і сортувати їх.
_____________________________________________________________________________________________________________

21/10/2020
______________________________________________________________________________________________________________
Тема: Технологія виробництва ГКЛ
План уроку:
1. Основні технологічні операції виробництва ГКЛ.
2. Відпускна вологість листів.
3. Транспортування ГКЛ.
4. Складування ГКЛ.
5. Паспорт на випущену продукцію.
Д/з. П.В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 224-225.
____________________________________________________________________________________________________________

21/10/2020
______________________________________________________________________________________________________________
Тема: Основні види ГКЛ
План уроку:
1. Основні компоненти для виготовлення ГКЛ.
2. Різновиди виготовлення ГКЛ.
3. Органічні та мінеральні добавки до гіпсовогов'яжучого.
4. Декоративні гіпсові плити.
5. Звукопоглинальні гіпсові плити.
6. Високоміцні гіпсові облицювальні плити.
Д/з. П.В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 224-226.
_____________________________________________________________________________________________________________

20/10/2020
______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Марки та паспорт на матеріали»
План уроку:
1. Випробування матеріалів та визначення їх марки.
2. Контроль якості вироблених матеріалів.
3. Технологія виготовлення облицювальних матеріалів.
4. Виготовлення паспорта на кожну партію матеріалу.
5. Визначення водопоглинання матеріалів і коефіцієнту
розм’ягшення.
6. Випробування матеріалів на морозостійкість
7. Норами витрат матеріалів на будівництві.
8. Служба контролю якості на виробництві.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»

Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 226
_____________________________________________________________________________________________________________

20/10/2020
______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Вимоги державних будівельних норм до якості облицювальних
виробів»
План уроку:
1. Сировинна база для виготовлення облицювальних матеріалів.
2. Додержання технології виготовлення.
3. Проведення лабораторних випробувань.
4. Дотримування вимог державних будівельних норм.
5. Контроль якості випущеної продукції.
6. Транспортування і складування матеріалів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Державні будівельні норми регламентують контроль якості на всіх етапах виробництва матеріалів. Основою є лабораторні випробування на стиск, вигин і розтяг. Завдяки цьому є можливість дати кожному матеріалу марку і виготовити паспорт якості.
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 218-224
______________________________________________________________________________________________________

19/10/2020
______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Умови виробництва облицювальних виробів»
План уроку: 1. Розробка прогресивних виробів на основі гіпсових
в’яжучих .
2. Технологія виробництва гіпсокартонних листів.
3. Технологія виготовлення полімергіпсових опоряджувальних виробів методом лиття.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Гіпсокартонні листи виготовляють з гіпсов’яжучого з мінеральними та органічними добавками. Листи обклеюють картоном з усіх боків, крім торців. Випускають такі листи двох типів: з гладенькими та обтиснутими з лицьового боку краями.
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 224-226
________________________________________________________________________________________________________

19/10/2020
______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технічні умови на облицювальні вироби»
План уроку: 1. Властивості компонентів для виробництва облицювальних
виробів.
2. Технологія виробництва облицювальних виробів.
3. Вимоги державних будівельних норм до облицювальних
виробів.
4.Випробування виробів та визначення їх марки.
5. Складання паспорта на облицювальні вироби.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»

Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 219
___________________________________________________________________________________________________________

19/10/2020
______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Хімічний склад та виробництво уповільнювачів тужавлення
гіпсу»
План уроку: 1. Природні і штучні компоненти для виробництва
уповільнювачів гіпсу.
2. Активні мінеральні добавки.
3. Випробування матеріалів в лабораторних умовах.
4. Застосування гіпсових матеріалів з уповільнювачами
схвачування гіпсу.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»

Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 92-93, 217
__________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: "Асортимент виробництва облицювальних матеріалів"
Ознайомитись з технологією виробництва керамічних облицювальних матеріалів, властивостями сировини та марок готових виробів. Перерахувати асортимент вироблених матеріалів для облицювання поверхонь. Навчитися проводити самостійно групування плиток по сортах, кольорах та розмірах, пакування, транспортування, складування готової продукції.

Домашнє завдання:
Підручник П.В. Кривенко "Матеріалознавство" - п. 3.5, ст. 61-62.
______________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: "Технічні умови та державні стандарти на плитки"
Ознайомитись з вимогами державних стандартів та технічними умовами на виготовлення облицювальних матеріалів. Навчитися визначати якість покриття плиток оливою, їх розміру, складом сировини для виготовлення. Засвоїти основні властивості керамічних облицювальних матеріалів та технологічний процес виготовлення.

Домашнє завдання:
Підручник П.В. Кривенко "Матеріалознавство" - п. 3.5, ст. 62-64.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: "Допустимі відхилення в розмірах"
Навчитись проводити сортування по розмірах, кольорах. Засвоїти доведені ДБНіП, допустимі відхилення в геометричних розмірах плиток. Зробити порівняння різних видів плиток на міцність, крихкість та зношуваність. Навчитися визначати з якої сировини виготовлені плити. Вивчити допустимі відхилення в розмірах, передбачені технічними умовами.

Домашнє завдання:
Підручник П.В. Кривенко "Матеріалознавство" - п. 3.5, ст. 66-67

Викладач: Швець Михайло Андрійович.