1-2Б Матеріалознавство

_____________________________________________________________________________________________________________________

23/02/2023
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Вимоги до якості залізобетонних виробів»
План уроку:
1. Перевірка якості та властивостей вхідних матеріалів.
2. Визначення марки виробів.
3. Видержання технологічної послідовності укладання та вібрування суміші.
4. Маркування виробів та їх складування.5. Контроль якості та вибракування виробів.
Література: П.В. Кривенко «Матеріалознавство».
Д/з. П.В. Кривенко «Матеріалознавство», стор. 194-195.
Викладач: Михайло Швець
_____________________________________________________________________________________________________________________

23/02/2023
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Зберігання та транспортування виробів із залізобетону»
План уроку:
1. Переміщення виробів вантажопідйомними механізмами.
2. Складування виробів на складських територіях.
3. Транспортування виробів транспортом.
4. Збереження виробів на будівельному майданчику.
5. Безпека праці при складуванні виробів.
Література: П.В. Кривенко «Матеріалознавство».
Д/з. П.В. Кривенко «Матеріалознавство», стор. 195.
Виклада: Михайло Швець
_____________________________________________________________________________________________________________________

23/02/2023
_____________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Номенклатура збірних металевих конструкцій»
План уроку:
1. Підбір марок сталі для виготовлення конструкцій.
2. Арматурна сталь для армування залізобетонних конструкцій.
3. Сортамент прокату металу і металевих виробів.
4. Марки сталі для виготовлення несучих зварних і клепаних конструкцій.
5. Гнуті профілі і їх виготовлення.
Література: П.В. Кривенко «Матеріалознавство».
Д/з. П.В. Кривенко «Матеріалознавство», стор. 314-317.
Викладач: Михайло Швець
_____________________________________________________________________________________________________________________

22/02/2023
_____________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Плити міжповерхневих споруд»
План уроку:
1. Поняття про вироби із попередньо напруженою арматурою.
2. Технологія виготовлення плит із попередньо напруженою арматурою.
3. Маркування плит перекриття.
4. Ребристі плити та їх розміри.
5. Перевірка якості виготовлених плит.
Література: П.В. Кривенко «Матеріалознавство».
Д/з. П.В. Кривенко «Матеріалознавство», стор. 180.
Викладач: Михайло Швець
_____________________________________________________________________________________________________________________

22/02/2023
_____________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Вироби із залізобетону інжернерних споруд»
План уроку:
1. Технологія виготовлення залізобетонних плит для інженерних споруд.
2. Армування конструкцій для транспортного будівництва.
3. Номенклатура виробів із залізобетону для водогосподарства.
4. Вироби із залізобетону для сільського господарства.
5. Вироби із залізобетону для гідротехнічних споруд.
Література: П.В. Кривенко «Матеріалознавство».
Д/з. П.В. Кривенко «Матеріалознавство», стор. 181.
Викладач: Михайло Швець
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Лицювальник-плиточник 2-3р» Викладач: М.А.Швець
27.05.2022р.
Тема уроку: «Ключі суміші, емульсії, грунтівки».
План уроку:
1.Склад, властивості глибоко проникних грунтовок.
2.Нуменклатура шпаклівок та вимоги до них.
3.Технологічні властивості синтетичних штукатурних сумішей.
4.Властивості полімерних штукатурок.
5.Вимоги до клеючих сумішей.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 107.
.
Тема уроку: «Паспорт, марка матеріалів».
План уроку:
1.Підбір матеріалів для випробування в лабораторних умовах.
2.Ознайомлення з поняттям марка матеріалів.
3.Випробування матеріалів на стиск і вигин.
4.Випробування матеріалів на морозостійкість.
5.Складання даних для оформлення паспорта на матеріал.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 58-59.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Лицювальник-плиточник 2-3р» Викладач: М.А.Швець
26.05.2022р.
Тема уроку: «Поділ матеріалів на штучні і природні».
План уроку:
1.Класифікація заповнювачів для розчинів.
2.Матеріальний склад заповнювачів.
3.Походження матеріалів і заповнювачів.
4.Штучні і природні матеріали.
5.Зерновий склад заповнювачів для розчину.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.129-131.

Тема уроку: «Утеплюючі матеріали».
План уроку:
1.Утеплюючі матеріали природного походження.
2.Пемза- властивості, застосування, видобування.
3.Вулканічні туфи.
4.Будова туфів, тепловідність.
5.Перліт, спучений перліт- застосування.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 35-36.

Тема уроку: «Матеріали вулканічного походження».
План уроку:
1.Мінерали, їх хімічний склад і фізичні властивості.
2.Матеріали вулканічного походження.
3.Вулканічний попіл та піски.
4.Вулканічні лави.
5.Вулканічні стекла-технологія обробітку.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 86.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Лицювальник-плиточник 2-3р» Викладач: М.А.Швець
25.05.2022р.
Тема уроку: «Будівельна індустрія у технології виготовлення».
План уроку:
1.Підбір місця розміщення для заводу-виробника за об’ємом природних ресурсів.
2.Транспортний зв'язок з виробниками будматеріалів.
3.Екологічна безпека для навколишнього середовища.
4.Технологічний процес виготовлення матеріалів.
5.Трудові ресурси регіону.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.29-37.
______________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Лицювальник-плиточник 2-3р» Викладач: М.А. Швець
24.05.2022р.
Тема уроку: «Види будівельних матеріалів».
План уроку:
1.Конструктивне призначення матеріалів.
2.Технічні властивості матеріалів.
3.Асортимент будматеріалів.
4.Будівельні вироби і конструкції заводського виготовлення.
5.Державні стандарти і технічні умови на матеріали.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.5-6

Тема уроку: «Властивості будівельних матеріалів і виробів».
План уроку:
1.Класифікація будматеріалів за окремими групами.
2.Фізичні властивості будматеріалів.
3.Механічні властивості матеріалів.
4. Хімічні властивості матеріалів.
5. Експлуатаційні властивості .
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.6-25

Тема уроку: «Матеріали для підготовки поверхонь під облицювання».
План уроку:
1.Матеріали природного походження.
2.Будматеріали штучного виробництва.
3.В’яжучі матеріали і речовини.
4.Гідроізоляційні матеріали.
5.Теплоізоляційні матеріали.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.91-99

Тема уроку: «Виробництво та застосування матеріалів».
План уроку:
1.Будівельна індустрія та її роль в виробництві будматеріалв.
2.Технологічний процес заводу по виробництву будматеріалів.
3.Державні стандарти та технічні умови на матеріали.
4.Застосування будматеріалів за призначенням.
5.Складування та транспортування матеріалів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.53-59.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Лицювальник-плиточник 2-3р» Викладач: М.А. Швець
23.05.2022р.
Тема уроку: «Класифікація і вимоги до будівельних матеріалів».
План уроку:
1.Класифікація матеріалів за групами.
2.Походження матеріалів, призначення, технологічний принцип.
3.Вимоги до будівельних матеріалів.
4.Взаємозвязок між складом, будовою і властивостями матеріалу.
5.Будівельні вироби і будівельні конструкції.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.4

Тема уроку: «Значення будівельних матеріалів».
План уроку:
1.Природні будівельні матеріали нашої місцевосці.
2.Значення будівельних матеріалів.
3.Функціональне призначення матеріалів.
4.Спеціалізовані підприємства для виготовлення будматеріалів.
5.Сировинна база для виготовлення будматеріалів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.4-5
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс
Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
20.05.2022р
Тема уроку: «Контроль якості теплоізоляційних матеріалів».
План уроку:
1.Контроль сировини для виготовлення для виготовлення теплоізоляційних матеріалів.
2.Технологія виготовлення сегментів, шкарлуп.
3.Виготовлення волокон для виробництва шкарлуп.
4.Гігроскопічність та втрата усадки виробів.
5.Застосування теплоізоляційних матеріалів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.324-325.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
19.05.2022р
Тема уроку: «Фасонні жорсткі вироби – сегменти, шкаралупи».
План уроку:
1.Сировина для виготовлення фасонних частин.
2.Технологія виготовлення сегментів, шкарлуп.
3.Виготовлення волокон для виробництва шкарлуп.
4.Властивості виробів із волокон.
5.Застосуванняшкарлуп.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.324.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
18.05.2022р
Тема уроку: «Мінераловатні плити».
План уроку:
1. Сировина для виготовлення мінераловатних плит.
2.Технологія створення внутрішнього каркасу із бітуму.
3.Середня щільність і теплопровідність плит.
4.Застосування плит.
5.Пакування і транспортування плит.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.324.

Тема уроку: «Виробництво і застосування фібролітових плит».
План уроку:
1.Властивості фіброліту.
2.Технологія виробництва фіброліту.
3.Вихідні матеріали для виробництва фіброліту.
4.Фіброліт, як стіновий матеріал.
5.Застосування фіброліту, як акустичного та декоративного матеріалу.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.292.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
17.05.2022р
Тема уроку: «Матеріали на основі полістиролу».
План уроку:
1.Визначення марки полістиролу.
2.Полістироли з високою прозорістю.
3.Пінопласти на основі полістиролу.
4.Облицювальні плитки.
5.Ударноміцний полістирол.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.255-256.

Тема уроку: «Хімічний склад полістиролу».
План уроку:
1. Хімічний склад полістиролу
2.Одержання полістиролублоковим, емульсійним, суспензійним методом.
3.Властивості полістиролу.
4.Крихкість полістиролу.
5.Водостійкість полістиролу.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.255.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
16.05.2022р.
Тема уроку: «Виробництво і маркування теплоізоляційних матеріалів».
План уроку:
1.Класифікація теплоізоляційних матеріалів по теплопровідності.
2.Визначення теплопровідності у матеріалів.
3. Марки матеріалів за середньою щільністю – особливо легкі, легкі і важкі.
4.Технологія виробництва теплоізоляційних матеріалів.
5.Пористість теплоізоляційних матеріалів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.320-321.

Тема уроку: «Технологія виробництва керамзиту».
План уроку:
1.Властивості матеріалів виготовлені методом вигоряючих добавок.
2.Сировинна база для виготовлення керамзиту.
3.Технологія виробництва керамзиту.
4.Застосування керамзиту.
5.Транспортування і складування керамзиту.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.50-51.

Тема уроку: «Технологія виробництва полістиролу».
План уроку:
1.Хімічний склад полістиролу.
2.Одержання полістиролу у промисловості.
3.Властивості полістиролу.
4.Недоліки полістиролу.
5.Технологія виготовлення полістиролу.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.255.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
13.05.2022р.
Тема уроку: «Теплоізоляційні матеріали на основі спученого перліту».
План уроку:
1.Сировина для виготовлення перліту.
2.Технологіявиготовлення перліту.
3.Матеріали на основі перліту
4.Застосування перліту для теплоізоляційних штукатурок.
5.Пакування перліту і зберігання.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.325.

Тема уроку: «Технологія виробництва спученого вермикуліту».
План уроку:
1.Видобуток сировини для виготовлення вермикуліту.
2.Властивості природної гідрослюди.
3. Хімічний склад гідратованого біотиту.
4.Технологія виробництва вермикуліту.
5.Вироби із вермикуліту.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.326.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
12.05.2022р.
Тема уроку: «Сировина для виготовлення мінеральної вати».
План уроку:
1.Характеристика матеріалів для виготовлення мінеральної вати.
2.Фізичні властивості сировини – доломіту, базальту, шлаку та золи.
3.Механічні властивості матеріалів.
4.Видобування та транспортування сировини.
5.Мінеральні мати.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.323.

Тема уроку: «Технологія виробництва мінеральної вати».
План уроку:
1.Плавлення сировини для виготовлення мінеральної вати.
2.Технологія одержання волокон.
3.Охолодження витянутих волокон
4.Введення мінеральних чи органічних речовин для надання об’єму ваті.
5.Пакування, пресування і транспортування мінвати.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.323-324.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
11.05.2022р.
Тема уроку: «Контроль якості розчинових сумішей».
План уроку:
1.Технічні умови на виготовлення суміші.
2.Вимоги ДБНіП до розчиних сумішей.
3.Лабораторні випробування сухих сумішей.
4.Пакування і транспортування розчинних сумішей.
Д/з Е.К. Карапузов, «Матеріали і технології в сучасному будівництві», ст.37-39.

Матеріалознавство група 1-2Б Викладач: М.А. Швецьурок 68
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р»
12.04.2022р.
Тема уроку: «Теплоізоляційні матеріали на основі мінеральної вати».
План уроку:
1.Способи виробництва теплоізоляційних матеріалів.
2.Властивостітеплоізоляційних матеріалів.
3.Сировина для виробництва мінеральної вати.
4.Мінеральна повсть.
5.Мінеральні мати.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.323.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
10.05.2022р.
Тема уроку: «Технологія виготовлення сухих розчинових сумішей».
План уроку:
1.Сировина для виготовлення сухих сумішей.
2.Технологія виготовлення сухих розчинових сумішей.
3.Технологія виготовлення декоративних штукатурних сумішей.
4.Виготовлення сухих розчинових сумішей.
5.Зберігання сумішей.
Д/з Е.К. Карапузов, «Матеріали і технології в сучасному будівництві», ст.64-66.

Матеріалознавство група 1-2Б Викладач: М.А. Швецьурок 66
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р»
12.04.2022р.
Тема уроку: «Марки сумішей сумішей, зберігання».
План уроку:
1.Виготовлення паспорта на суміші.
2.Випробування сумішей і присвоєння марки виробу.
3.Асортимент сухих сумішей.
4.Складування і транспортування сухих сумішей.
5.Зберігання сумішей.
Д/з Е.К. Карапузов, «Матеріали і технології в сучасному будівництві», ст.66-68.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
09.05.2022р.
Тема уроку: «Активні добавки до сумішей».
План уроку:
1.Класифікація активних добавок до сумішей.
2.Визначення потреби добавок в сумішах.
3.Ефективні мінеральні добавки.
4.Органічні добавки в суміші.
5.Поверхнево-активні добавки до сумішей.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.107-108.

Тема уроку: «Розчинові суміші для зимових робіт».
План уроку:
1.Визначення морозостійкості сумішей.
2.Антиморозні добавки до сумішей.
3.Декоративні фасадні покриття.
4.Силікатна тонкошарова штукатурка.
5.Силіконові декоративні фасадні штукатурки.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.114-120.

Тема уроку: «Властивості сумішей для зимових робіт».
План уроку:
1.Властивості сумішей для ремонту, шпаклювання, грунтування поверхонь.
2.Випробування сумішей на морозостійкість.
3.Властивості полімерцентних декоративних фасадних штукатурок.
4.Вимоги ДБНіП до сумішей для зимових робіт.
5.Силіконові декоративні фасадні штукатурки.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.106-111.

Тема уроку: «Сухі розчинові суміші».
План уроку:
1.Класифікація сухих розчинових сумішей.
2.Сухі суміші на основі цементних в’яжучих.
3.Сухі суміші на основі гіпсових в’яжучих .
4.Силікатні декоративні фасадні штукатурки.
5.Полімерцементні штукатурні суміші.
Д/з Е.К. Карапузов, «Матеріали і технології в сучасному будівництві», ст.148-149.

__________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
06.05.2022р.
Тема уроку: «Сировинна база для виготовлення сумішей».
План уроку:
1.Призначення сухих розчинових сумішей.
2.Властивості сухих сумішей.
3.Призначення в’яжучих речовин.
4.Застосування водоутримувальних добавок.
5.Радисперчовані полімери, волокнисті наповнювачі і технології в сучасному будівництві.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.107-108.

Тема уроку: «Хімічний склад сумішей».
План уроку:
1.Підготовка розміру зерен наповнювача.
2.В’яжучі речовини для сумішей.
3.Полімерні речовини та уповільнювачі тужавлення.
4.Реологічні і армувальні добавки.
5.Основні властивості полімерних речовин.
Д/зЕ.К. Карапузов, «Матеріали і технології в сучасному будівництві», ст.111-112.

________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
05.05.2022р.
Тема уроку: « Спеціальні розчинові суміші».
План уроку:
1.Призначення спеціальних розчинових сумішей.
2.Розчини для заповнення швів.
3.Інєкційні розчини.
4.Гідроізоляційні розчини.
5.Сульфатостійкі розчини.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.172.

Тема уроку: « Спеціальні розчинові суміші».
План уроку:
1.Тампонажні розчини.
2.Акустичні розчини.
3.Рентгенозахисні розчини.
4.Теплоізоляційні розчини.
5.Технологія приготування і дозування розчинів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.173.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
04.05.2022р.
Лабораторно-практична робота (2год)
Тема уроку: «Визначення властивостей і оцінка якості ГКЛ».
Мета: Ознайомлення з властивостями та оцінки якості гіпсокартонних листів.
Матеріали: гіпсокартонні листи, рулетка, кутник.
Хід роботи:
1.Визначення властивостей гіпсокартонних листів, їх розмірів згідно стандартів та ДБН.

Лабораторно-практична робота
Тема уроку: «Визначення властивостей і оцінка якості ГКЛ».
2.Суху гіпсову суміш розмішують з водою і визначають термін охвачування гіпсу.
ГКЛ виготовляють з гіпсового в’яжучого з мінеральними добавками, при виготовленні листи обклеюють з обох боків, окрім торців. Випускають листи двох типів: з гладенькими та облицювальними краями з лицьового боку. Розміри листів:
1-й тип – 250*480 мм; 2-й тип – 120*30 мм.
Основна властивість ГКЛ- водопоглинання.
Для визначення якості ГКЛ застосовують рулетку і кутник. Для ГКЛ застосовують марки гіпсу Г-5.
Проводимо огляд листів і рулеткою визначаємо розмір.
Висновок: При проведенні цієї лабораторної роботи учні дізналися про властивості гіпсу, виробництво ГКЛ. Навчилися визначати якість листів, визначати геометричні розміри, з допомогою кутника – прямокутність листів.

______________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
03.05.2022р.
Тема уроку: «Основні види ГКЛ. Процес виробництва ГКЛ».
План уроку:
1.Номенклатура виготовлення ГКЛ.
2.Типорозміри ГКЛ.
3.ГКЛ для облицювання стелі, стін.
4.ГКЛ для облицювання санвузлів.
5.Виробництво ГКЛ для облицювання круглих і овальних поверхонь.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 224-225.
.
Тема уроку: «Технологія виробництва ГКЛ».
План уроку:
1.Технологія виробництва ГКЛ з гіпсового в’яжучого з мінеральними і органічними добавками.
2.Приготування і розподіл гіпсової суміші на нижній шар картону.
3.Накладання верхнього шару картону.
4.Прокатування виробу валами.
5.Підрізання і загинання бічного краю нижнього листа.
6. Розрізання на листи різних розмірів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 224-225.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
02.05.2022р.
Тема уроку: «Технічні умови на облицювальні вироби».
План уроку:
1.Вимоги ДБНіП на облицювальні вироби.
2.Технічні умови і паспортні дані на облицювальні вироби.
3.Класифікація облицювальних виробів, виробів по типу використаної сировини.
4.Вимоги до якості облицювальних матеріалів.
5.Сортування, пакування, складування плиток
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 61-63.

Тема уроку: «Умови виробництва облицювальних виробів».
План уроку:
1.Класифікація сировини до формування виробів.
2.Хімічний склад глини.
3.Підготовка сировини до формування виробів.
4.Технологія сушки , випалювання і покриття поливою облицювальних виробів.
5. Пакування, складування і транспортування виробів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.61-62.

Тема уроку: «Вимоги ДБНіП до якості облицювальних виробів».
План уроку:
1.ДБНіП щодо якості облицювальних виробів.
2.Пібір глини для виготовлення плиток.
3.Випробування плиток в лабораторних умовах.
4.Сортування плиток по розмірах.
5.Застосування забарвлюючих добавок в сировину і покриття поливою.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.62-64.

Тема уроку: «Марки та паспорт на матеріали».
План уроку:
1.Випробування керамічних виробів на щільність і водопоглинання.
2.Випробування керамічних виробів на стиранність.
3.Марка матеріалу на стиск і вигин.
4.Марка керамічних виробів на морозостійкість.
5.Виготовлення паспорта на керамічні вироби.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 64.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
29.04.2022р.
Тема уроку: «Уповільнювачі і прискорювачі тужавлення гіпсу».
План уроку:
1.Класифікація добавок до гіпсу по групах.
2. Вплив добавок на фізико-хімічні властивості сумішей.
3.Добавки для регулювання строків тверднення сумішей.
4.Добавки для зміни властивостей затверділих виробів.
5.Гідофобізуючі добавки для виробів
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 217.

Матеріалознавство група 1-2Б Викладач: М.А. Швець
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р»урок48
.05.2022р.
Тема уроку: «Хімічний склад уповільнювачів та виробництво».
План уроку:
1.Важкі і легкі заповнювачі для гіпсових сумішей.
2.хімічний склад добавок для прискорення строків тужавлення.
3.Пароутворювальні добавки. Розведена сірчана кислота, вуглекальцієві солі, їдкий натрій.
4.Піноутворюючі добавки. Клеєканіфаль, смолюсапонін
5.Гідофобізуючі добавки для виробів
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 217.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
28.04.2022р.
Тема уроку: «Акустичні гіпсові плити».
План уроку:
1.Застосування акустичних гіпсових плит.
2. Розміри акустичних гіпсових плит
3.Технологія виготовлення акустичних гіпсових плит.
4.Технологія виробництва високоміцних облицювальних акустичних гіпсових плит
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 226.

Тема уроку: «Виробництво акустичних плит».
План уроку:
1.Виробництво акустичних плит для влаштування підвісних стель і стін.
2. Виробництво акустичних плит з застосуванням нових рецептур
3.Технологія виробництва гіпсових виробів.
4.Панелі, перегородки, підвіконні дошки, декоративні плити- виготовленні методом екструзії.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 226.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
27.04.2022р.
Тема уроку: «ГКЛ з декоративним шаром».
План уроку:
1.Призначення ГКЛ з декоративним шаром.
2. Типові розміри ГКЛ з декоративним шаром.
3.Армування ГКЛ здекоративним шаром.
4.Декоративні облицювальні панелі типу «Декорот».
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 224-225.

Тема уроку: «Застосування і виробництво ГКЛ із декоративним шаром».
План уроку:
1.Переваги і недоліки при застосуванні ГКЛ.
2. Технологія виробництва ГКЛ з декоративним шаром.
3.Матеріали для поліпшення декоративних властивостей.
4.Технологія виробництва ГКЛ із спеціальними властивостями і рельєфною поверхнею.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 225-226.

____________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
26.04.2022р.
Тема уроку: «Мастики для наклеювання ГКЛ».
План уроку:
1. Підбір гіпсової вяжучої речовини.
2.Застосування добавок-регуляторів строків тверднення мастики.
3.Використання піноутворювачів та газоутворювачів.
4.Застосування гідравлічних добавок до мастик.
5.Контроль якості приготування мастик.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 217-218.

Тема уроку: «Хімічний склад мастики».
План уроку:
1.Дисперсні системи у тонкоподрібненому стані.
2.Поверхнево-активні речовини.
3.Введення емульгаторів- нафтенових, смоляних органічних кислот, асидолу
4.Лігносульфанат технічний- ЛСТ.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 246-247.
____________________________________________________________________________________________________________________________

ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
25.04.2022р.
__Тема уроку: «Технологія виготовлення ГКЛ».
План уроку:
1.Виготовлення гіпсокартонної суміші.
2.Подавання суміші на нижній шар картону.
3.Накладання верхнього шару картону.
4.Прокатування виробу валками.
5.Підрізання, підклеювання і загинання бічного краю нижнього листа.
6. Розрізання стрічки на листи і сушіння.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 224-225.

Тема уроку: «Транспортуванні і зберігання ГКЛ».
План уроку:
1.Упакування ГКЛ після сушки.
2.Складування ГКЛ у штабелях в приміщеннях.
3.Застосування засобів механізації для складування.
4.Транспортування ГКЛ по складському приміщенню.
5.Відвантаження ГКЛ споживачеві.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 224-226.

Тема уроку: «Матеріали для кріплення ГКЛ».
План уроку:
1.Технічні умови щодо матеріалів для кріплення ГКЛ.
2.Виготовлення кріплення та технічний супровід до виконання монтажу.
3.Номенклатура металевих профілів «Кнауф».
4.Розміри і позначення металевих профілів.
Д/з О.Ю. Старченко, «Технологія сухого виробництва», ст.54-55.

Тема уроку: «Характеристика елементів кріплення ГКЛ».
План уроку:
1.Класифікація каркасу за призначенням.
2.Стельові елементи кріплення.
3.Перегородкові елементи кріплення.
4.Пристінні елементи.
5. Стелеві крипільні елементи.
Д/з О.Ю. Старченко, «Технологія сухого виробництва», ст.52-53.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
22.04.2022р.
Тема уроку: «Загальні відомості про гіпсокартонні листи».
План уроку:
1.Застосування гіпсових в’яжучих для виготовлення гіпсокартонних листів.
2.Заповнювачі та добавки для виробництва ГКЛ.
3.Основні операції для виготовлення ГКЛ.
4.Сушіння ГКЛ.
5.Складування ГКЛ.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 224.

Тема уроку: «Розміри листів і застосування».
План уроку:
1.Типорозміри гіпсокартонних листів.
2.Виробництво ГКЛ для стін, стелі.
3.Виробництво ГКЛ для інших приміщень із сухим та нормальним вологим режимом.
4.Контроль якості виробництва ГКЛ.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 224-225.
_______________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
21.04.2022р.
Тема уроку: «Полімерні розчинові суміші».
План уроку:
1.Класифікація полімерних розчинових сумішей.
2.Суміші за основним полімером.
3.Суміші за методом виробництва та областю застосування.
4. Гідроізоляційні, герметизуючі суміші.
5.Покрівельні та тепло-звукоізоляційні матеріали.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 250.

Тема уроку: «Гіпсові та азбестоцементні листи».
План уроку:
1.Азбест, його застосування та властивості.
2.Способи формування азбестоцементних виробів.
3.Номенклатура виробів на основі азбестоцементу.
4.Переваги і недоліки виготовлених будівельних матеріалів на основі гіпсових в’яжучих.
5.Вироби та конструкції на основі гіпсу.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 218-222.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
20.04.2022р.
Тема уроку: «Особливості виготовлення емульсій».
План уроку:
1.Використання поверхнево-активних речовин для виготовлення емульсій.
2.Застосування твердих емульгаторів.
3.Машини для приготування емульсій.
4.Зберігання емульсій.
5.Транспортування емульсій.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 246-247.

Тема уроку: «Наповнювачі для мастик».
План уроку:
1.Застосування пилуватих наповнювачів.
2.Використання волокнистих наповнювачів.
3.Застосування мастик за видом в’яжучого.
4.Приготування холодних і гарячих мастик.
5.Компоненти наповнювачів для бітумно-гумових мастик.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 245-246.
____________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
19.04.2022р.
Тема уроку: «Поняття про в’язкість емульсій».
План уроку:
1.Залежність в’язкості від температури.
2.визначення показника твердості бітумів.
3.Будова стандартного віскозиметра.
4.Машини для приготування емульсій.
5.Поводження емульсій при зміні температур.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 245-246.

Тема уроку: «Розчинники для в’яжучих речовин».
План уроку:
1.Утворення й стійкість емульсій, паст.
2.Застосування емульгаторів твердих і рідких.
3.Машини для приготування бітумних паст і емульсій.
4.Хімічні розчинники для в’яжучих речовин.
5.Особливості застосування бітумних холодних і гарячих мастик.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 246-247.
_________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
18.04.2022р.
Тема уроку: «Органічні в’яжучі речовини».
План уроку:
1. Поділ органічних в’яжучих речовин на бітумні та дьогтьові.
2.Природні бітуми.
3.Асфальтові пористі гірські породи.
4.Нафтові штучні бітуми.
5.Виробництво гудрону.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 233-234.

Тема уроку: «Матеріали на основі органічних в’яжучих речовин».
План уроку:
1.Хімічний склвд бітумів.
2.Властивості бітумів, його марки.
3.Виробництво руберойду, пергаміну та ізолу.
4.Марки руберойду.
5.Виробництво рулонних матеріалів на основі дьоготів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 240-242.

Тема уроку: «Мастики, емульсії, пасти і їх в’язкість».
План уроку:
1.Властивість мастик, емульсій і паст.
2.Технологія приготування емульсій.
3.Бітумні пасти і мастики.
4.Лабораторні випробування бітумів на в’язкість.
5.Транспортування емульсій і їх зберігання.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 245-246.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
15.04.2022р.
Тема уроку: «Визначення марок розчинів».
План уроку:
1.Марка – це міцність розчину.
2.Випробування зразків розчину в лабораторних умовах.
3.Марки розчинів.
4.Марки розчинів на морозостійкість.
5.випробування складних розчинів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 168-170.

ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
15.04.2022р.
Лабораторно - практична робота
Тема уроку: «Визначення рухливості розчинової суміші».(2 год)
Мета: Ознайомитися з явищем рухливості розчинів.
Обладнання: циліндр для розчину, лінійка, цементний розчин, лопатка.
Хід роботи:
1. У цій лабораторній роботі ми познайомилися з явищем рухливості розчинових сумішей. Вимірюємо рухливість розчину за допомогою стандартного конуса вагою 300г.

Лабораторно - практична робота
Тема уроку: «Визначення рухливості розчинової суміші».
Хід роботи:
2. Рухливість визначаємо природнім шляхом осадкою розчинового конуса. Знявши конус з розчину, беремо лінійку і заміряємо природну усадку розчину.
Висновок: у цій лабораторні роботі учні навчилися визначати рухливість розчину стандартним конусом вагою 300г. з градуюванням. І другий спосіб - це вимірювати усадку розчинового конуса лінійкою.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
14.04.2022р.
Тема уроку: «Густина розчинової суміші».
План уроку:
1.Значення поділу розчинових сумішей за густиною.
2.Поділ за густиною в сухому стані на важкі і легкі розчини .
3.Матеріали для приготування важких і легких розчинів.
4.Випробування розчинів в лабораторних умовах.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 165-170.

Тема уроку: «Марки штукатурних розчинів».
План уроку:
1.Водоутримувальна здатність розчину.
2.Залежність міцності затверділого розчину від активності в’яжучої речовини.
3.Міцність розчину від якості і крупності піску.
4.Залежність міцності розчину від кількості введених добавок.
5.Підготовка зразків для випробування.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 166-169.
_______________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
13.04.2022р.

Тема уроку: «Цифрове позначення розчинових сумішей».
План уроку:
1.Довговічність розчинової суміші.
2.Визначенння марки розчину за міцністю при стиску.
3.Марки розчину за ступенем морозостійкості.
4.Кількісне призначення за масою чи об’ємом в сухому стані компонентів розчинової суміші.
5.Цифрове призначення в простих і складних розчинах..
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.167-168.

Тема уроку: «Рухливість розчинової суміші».
План уроку:
1.Основні властивості розчинів.
2.Значення рухливості розчину і вплив на міцність.
3.Визначення рухливості стандартним конусом.
4.Легкоукладальність розчинової суміші.
5.Лабораторні випробування розчину на рухливість.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 166-169.
___________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
18.04.2022р.
Тема уроку: «Класифікація розчинових сумішей».
План уроку:
1.Поділ розчинів за густиною у сухому стані.
2.Класифікація розчину за видом в’яжучого .
3.Поділ розчинів за призначенням.
4.Класифікація за фізико- механічними властивостями.
5. Марки розчинів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 167.

Тема уроку: «Застосування розчинових сумішей».
План уроку:
1.Призначення розчину.
2. Підбір в’яжучої речовини залежно від призначення розчину та умов експлуатації будівлі.
3.Опоряджувальні розчинові суміші.
4.Спеціальні розчинові суміші.
5. Властивості розчинових сумішей.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.167-168.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р»Викладач: М.А. Швець
11.04.2022р.
Тема уроку: «Будівельні розчинові суміші».
План уроку:
1.Склад будівельної розчинової суміші.
2. Основна закономірність розчинової суміші.
3.Поділ розчину по крупності заповнювача.
4.Ефективні мінеральні добавки в розчинах.
5. Приготування розчинів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 166-177.

Тема уроку: «Класифікація заповнювачів для розчинів і бетонів».
План уроку:
1.Речовинний склад заповнювачів.
2.Поділ заповнювачів залежно відрозмірів зерен.
3.Штучні і природні заповнювачі.
4.Ситовий аналіз заповнювачів для розчинів
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство»,ст.129-131

ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
11.04.2022р.
Лабораторно - практична робота
Тема уроку: «Визначення терміну охвачування гіпсу».
Мета: Ознайомити учнів з вимогами ДБКіП щодо якості будматеріалів, властивостями гіпсових в’яжучих речовин, вивчити способи визначення терміну тужавлення гіпсу.
Матеріали: гіпс 0,5 кг., вода, пісок кварцовий,.
Прилади: терези торгові, прилад Віка, ручна лопатка, чаша для розчину , кільце.
Хід роботи:
1. Визначення тужавлення. Виконуючи цю частину роботи скористаємось приладом Віка. Для визначення терміну тужавлення готуємо тістоподібну суміш води, гіпсу та піску. Приготовлене тісто викладають у конічне кільце, вирівнюють і ущільнюють.
2. Голку закріплюють гвинтом. Різко опускають гвинт, даючи голці вільно опускатися. При цьому голка занурюється у розчин. Цю процедуру виконують через кожних півгодини. Опускаємо голку щоразу в нове місце, фіксуючи глибину занурення по шкалі приладу.
Висновок: навчилися визначати початок тужавлення- це момент приготування тіста і кінець. Це коли голка занурюється в тісто лише на 1-2 мм.
____________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3розряд» Викладач: М.А. Швець
08.04.2022р.
Тема уроку: «Гіпсові в’яжучі речовини».
План уроку:
1.Сировина для гіпсових в’яжучих речовин.
2.Низьковипалювальні гіпсові в’яжучі .
3.Високовипалювальні гіпсові в’яжучі.
4.Основні властивості гіпсових вяжучих.
5.Визначення марки гіпсового вяжучого.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.92-97.

Тема уроку: «Заповнювачі для розчинових сумішей і бетонів».
План уроку:
1.Природні піски.
2.Штучні піски.
3.Зерновий склад піску.
4.Гравій і піщано-гравійна суміш.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 129-133.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3розряд» Викладач: М.А. Швець
07.04.2022р.
Тема уроку: «Портланд цемент і його властивості».
План уроку:
1.Загальна характеристика виробництва портландцементу.
2.Хімічний склад портландцементу.
3.Властивості портландцементу.
4.Способи виробництва порландцементу.
5.Тверднення порландцементу.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 103-108.

Тема уроку: «Повітряне будівельне вапно. Гасіння вапна.».
План уроку:
1.Повітряне будівельне вапно.
2. Процес гасіння вапна.
3.Гідравлічне вапно і його виготовлення.
4.Застосування вапна в опоряджувальних розчинах.
5.Процес тверднення вапна.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.99-108.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3р» Викладач: М.А. Швець
06.04.2022р.

Тема уроку: «Гідроізоляційні і теплоізоляційні матеріали».
План уроку:
1.Проектне значення гідроізоляційних і теплоізоляційних матеріалів.
2. Ефективне використання теплоізоляційних матеріалів.
3.Виробництво гідроізоляційних матеріалів.
4.Теплоізоляційні матеріали і їхзастосування.
5. Способи піноутворення і газоутворення для виробництва матеріалів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.319-322.

Тема уроку: «Мінеральні в’яжучі матеріали і добавки».
План уроку:
1.Класифікація в’яжучих речовин залежно від умов твердення.
2.Повітряні в’яжучі речовини.
3. Гідравлічні в’яжучі.
4. Вяжучі матеріали автоклавного тверднення .
5. Сировинна база для виробництва в’яжучих і добавок до них.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст. 91-92
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3розряд» Викладач: М.А. Швець
05.04.2022р.
Тема уроку: «Хімічні властивості матеріалів».
План уроку:
1.Підбір зразків для випробування.
2.Розчинники, кислоти, луги й основи.
3. Токсичні матеріали.
4.Хімічні властивості матеріалів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.26-27

Тема уроку: «Матеріали для підготовки поверхонь під штукатурення».
План уроку:
1.Драпочні щити і драпка.
2.В’яжучі матеріали для опорядження стін.
3.Природні і штучні огороджувальні конструкції.
4.Армувальні сітки і проволока.
5. Контроль якості матеріалів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.290


________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ курс Професія: «Штукатур 2-3розряд»
Викладач: М.А. Швець

04.04.2022р.
Тема уроку: «Загальні відомості про будівельні матеріали».
План уроку:
1.Функціональне призначення будівельних матеріалів.
2. Підбір матеріалів за їхніми властивостями.
3. Нормативна документація якості будівельних матеріалів,
4. Будівельна індустрія в Україні.
5. Лабораторні випробування виготовлених матеріалів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.5

Тема уроку: «Класифікація будматеріалів».
План уроку:
1.Класифікація будівельних матеріалів за групами.
2.Технічні характеристики матеріалів відповідно до Міжнародної системи одиниць (СІ).
3. Технологічні властивості будматеріалів
4.Спеціальні властивості матеріалів.
5.Експлуатаційні властивості матеріалів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.6

Тема уроку: «Основні властивості будівельних матеріалів».
План уроку:
1.Фізичні властивості будівельних матеріалів.
2. Механічні властивості будматеріалів.
3. Хімічні властивості будматеріалів.
4. Реакція матеріалів на зовнішні фактори.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.6-7

Тема уроку: «Фізичні і механічні властивості матеріалів».
План уроку:
1.Державні стандарти і технічні умови на будівельніматеріали.
2.Машини і устаткування лабораторій для випробування матеріалів.
3. Фізичні властивості будівельних матеріалів.
4.Механічні властивості будівельних матеріалів.
Д/з П.В. Кривенко, «Матеріалознавство», ст.6-_____________________________________________________________________________________________________________________________
Викладач Швець М.А.
Згідно робочого навчального плану години з предмету "Матеріалознавство" за перший курс навчання вичитані 24.03.2022 року
24.03.2022 (3год.)
Тема уроку: «Зберігання та транспортування рулонів»
План уроку:
1. Технічні умови для складування готової продукції із рулонних матеріалів.
2. Складування рулонних матеріалів згідно марок бітумів, посипок.
3.Пакування гідроізоляційних рулонних виробів.
4. Транспортування рулонних матеріалів.
5. Такелажні роботи з рулонними матеріалами.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст.245.

Лабораторно-практична робота (2 год.)
Тема уроку:"Визначення якості рулонних покрівельних матеріалів"
Мета:Ознайомитися з різними видами покрівельних рулонних матеріалів, навчитися визначати їх розміри і якість.
Матеріали: рубероїд, євро рубероїд, скло рубероїд, ізол, бризол, фольгорубероїд.
Прилади: рулетка,ніж.
Хід роботи:
1. Рубероїд виготовляють просочуванням покрівельного картону м'якими нафтовими бітумами. Потім його виготовляють з одного чи обох боків тугоплавкими нафтовим бітумом і наносять його на поверхню тонкий шар якомога тонше подрібленого мінерального порошку, слюди чи кольорової мінеральної посипки.
2. Виробництво рубероїду передбачає такі процеси: підігрівання полотна просочувальної та покривального мас до 110..200С, просочуванням полотна картону в прсочувальній ванні, віджимання валіками зайвої бітумної мастики, протягування просоченого картону крізь другу ванну більшу з тугоплавким бітумом для нанесення покрівельного шару, посипання мінеральним порошком чи іншим посипковим матеріалом зоднго чи обох боків.
Висновок: Для визначення використовуємо рулетку-визначаємо його розміри. рулонні матеріали посипаються крупнозерновим піском. Рулонний матеріал не пвинен мати поривів та інших пошкджень.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
23.03.2022 (3год.)
Тема уроку: «Руберойд, пергамін і толь-картон»
План уроку:
1. Технологія виготовлення рубероїду.
2. Вивчення позначок для маркування руберойду.
3.Виготовлення наплавлюваного руберойду.
4. Гідроізоляційні матеріали на основі дьоготів.
5. Гідроізоляційні матеріали на гумовій основі.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст.241-242.

Тема уроку: «Склоруберойд, склоповсть, гідроізол»
План уроку:
1. Технологія виготовлення склоруберойду.
2. Виготовлення склоповсті.
3. Гідроізоляційні матеріали для виконання пароізоляції.
4. Виготовлення фольгоізолу.
5. Виготовлення ізолу, бризолу.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст.242-243.

Тема уроку: «Недоліки і переваги рулонних матеріалів»
План уроку:
1. Недоліки рулонних гідроізоляційних матеріалів.
2. Вплив температури на рулонні матеріали.
3. Переваги рулонних матеріалів.
4. Механічні пошкодження рулонів.
5. Застосування рулонних матеріалів для всіх видів робіт.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст.244-245.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

22.03.2022 (3год.)
Тема уроку: «Застосування виробів із шлакових розплавів»
План уроку:
1.Облицювальні плитки виготовленні методом пресування.
2. Шліфовані плитки із шлакових розплавів.
3.Застосування шлакоситалових труб.
4. Використання плиток із шлакоситалових розплавів.
5. Плитки для підлоги із шлакових розплавів в агресивному середовищі.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст.90-91.

Тема уроку: «Класифікація рулонних гідроізоляційних матеріалів»
План уроку:
1. Поділ органічних в'яжучих матеріалів на бітумні і дьоготові.
2. Матеріали на основі природних бітумів.
3.Матеріали на основі дьоготевих речовин.
4. Марки і позначення на поспорті рулонних виробів.
5. Гідроізоляційні матеріали на гумовій основі.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст.239-243.

Тема уроку: «Склад і властивості бітумів»
План уроку:
1. Хімічний склад бітумів.
2. Поділ бітумів за консистенцією.
3. Фізичні властивості бітумів.
4. Хімічні властивості бітумів.
5. Механічні властивості бітумів.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст.234-238.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

17.03.2022 (3год.)
Тема уроку: «Види скла і вироби із нього»
План уроку:
1.Класифікація скла за призначенням.
2.Скло листове і віконне.
3.Вітринне поліроване скло.
4. Візирунчасте і армоване скло.
5. Склоплитка, склотруби і склоблоки.
6. Багатошарове скло і бронескло.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст.73-81.

Тема уроку: «Вітринне неполіроване скло»
План уроку:
1.Світопропускання скла.
2. Вітринне неполіроване скло.
3. Технологія виготовлення вітринного неполірованого скла.
4. Типові розміри скла..
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст.74.

Тема уроку: «Матеріали і вироби із шлакових розплавів»
План уроку:
1.Вогненно-рідкий шлак.
2.Поділ шлаків на основні, кислі і нейтральні.
3.Виробництво гранульованого шлаку.
4.Шлакова пемза.
5. Шлакове литво.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст.85-87.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________
16.03.2022 (3год.)
Тема уроку: «Ситали та вироби з них»
План уроку:
1.Фізико-механічні властивості ситалів.
2.Сировина для виготовлення ситалів.
3.Технологія виробництва ситалів.
4.Вироби із ситалів.
5.Випробування і виготовлення паспорта для виробів із ситалів.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 89-90.

Тема уроку: «Допоміжні матеріали, окислювачі, прискорювачі, барвники освітлювачі»
План уроку:
1.Основні сировинні матеріали, які вводять до складу шихти.
2.Окислювачі та відновники.
3.Прискорювачі варіння.
4.Глушники розсіювання світла і розсіювачі.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 69-70.

Тема уроку: «Вимоги до якості матеріалів»
План уроку:
1.Фізичні і механічні властивості матеріалів.
2.Визначення марки матеріалу.
3.Виготовлення паспорта матеріалу.
4. Візуальний огляд матеріалу.
5. Пакувальні матеріали і транспортування.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст.91.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

15.03.2022 (3год.)

Тема уроку: «Характерні особливості силікатних розплавів і сировина для них»
План уроку:
1.Сировина для силікатних розплавів.
2.Характерні особливості силікатних розплавів.
3.Класифікація силікатних розплавів за сировиною.
4.Механічні властивості розплавів.
5.Хімічний склад розплавів.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 68.

Тема уроку: «Кристалізатори до мінеральних розплавів»
План уроку:
1.Матеріали для спучування і кристалізації розплавів.
2.Технологія виготовлення скла.
3.Властивості скла.
4.Види скла і вироби з нього.
5.Випробування скла і виробів із скла.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 70-81.

Тема уроку: «Виробництво матеріалів із кам’яного литва»
План уроку:
1.Природні кам’яні матеріали для кам’яного литва.
2.Технологія виготовлення кам’яного литва.
3. Щільні, ніздрюваті і волокнисті матеріали.
4.Облицювальні матеріали.
5.Теплоізоляційні матеріали.
6. Виробництво мінвати.
Д/з. Підручник П.В. Кривенко «Матеріалознавство» ст. 87-89.

___________________________________________________________________________________________________________

11/11/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
«Лабораторна-практична робота »
Тема: Визначення за зразками цегли, керамічних каменів правильності їх форми, розмірів і властивостей.
Мета: ознайомитися з розмірами цегли, керамічних виробів, навчитися визначати дефекти цегли і її вагу.
Матеріали: цегла глиняна пластичного пресування, рулетка, лінійка , терези, посудина з водою, лупа.
Хід роботи.
1.Визначення розмірів цегли, керамічних виробів.
2.Визначення ваги цегли в сухому, зволоженому стані.
3.Визначення дефектів цегли.
Для того щоб визначити розміри цегли користуємося лінійкою або рулеткою. Починаємо виміри кожної грані. Товщина цегли 65 мм, довжина 250 мм, ширина 120 мм, вага 3,5 кг. Коли цеглину зволожили вага її стала 4 кг.
1. Визначаємо дефекти цегли – це вищербленість, нерівність, неякісна лицьова сторона. Маємо тріщини цеглини в процесі випалювання.
Висновок: при проведені лабораторної роботи учні навчилися визначати розміри цеглини, дефекти і водопоглинання виробів із кераміки.
Дізналися паро те, що цегла, керамічні вироби мають стандартні розміри передбаченні ДБНіП.
_______________________________________________________________________________________________________________

11/11/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Транспортування каменю»
План уроку: 1.Складування керамічних каменю згідно норм, правил.
2.Підбір кранів навантажувачів для виконання такилажних робіт.
3.Підбір транспортного засобу для перевезення.
4.Вимоги для зберігання в умовах будівельного майданчика.
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство» стор. 58-59
_______________________________________________________________________________________________________________

09/11/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Вимоги до зберігання каменю»
План уроку: 1. Підбір приміщення для зберігання.
2. Виконання вимог що до упакування каменів.
3. Складування каменю.
4. Такилажні роботи по відгрузці споживачеві.
5. Підбір транспортного засобу для транспортування.
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство» стор. 59-60
____________________________________________________________________________________________________________

04/11/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Вимоги до виготовлення порожнистих каменів»
План уроку:
1. Властивості помірно-пластичних глин .
2. Використання вигоряючих добавок.
3. Використання пластифікаторів.
4. Формування у вакуумпресах.
5. Застосування поливи.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з - П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 57-59
_______________________________________________________________________________________________________________

04/11/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
ТТема уроку: «Камені порожнисті»
План уроку:
1. Технологія виготовлення порожнистих каменів.
2. Випробовування порожнистих каменів на стиск і вигин.
3. Випробування на морозостійкість.
4. Номенклатура виробів із керамічних каменів.
5. Типорозміри порожнистих каменів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 57-59
_______________________________________________________________________________________________________________

02/11/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Види цегли їх форми і розміри»
План уроку:
1. Цегла глиняна пластичного оприсування.
2. Випробування цегли і визначення марки.
3. Різновиди цегли, їх розміри і форми.
4. Морозостійкість цегли.
5. Ефективна порожниста цегла.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 57-60
_______________________________________________________________________________________________________________

21/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Активні мінеральні добавки»
План уроку: 1. Тонкопомелені мінеральні добавки до розчинів.
2. Пластифікуючі мінеральні добавки до розчинів. Вапняне і
глинясте тісто.
3. Застосування поверхнево-активних речовин.
4. Розчини на основі сульфатно-дріжджевої барди.
5. Випробування розчинів і визначення їх марки.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 140.
_______________________________________________________________________________________________________________

21/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Поташ, сульфати для розчинів»
План уроку:
1. Класифікація хімічних добавок для розчинів.
2. Застосування поташу у розчинах.
3. Приготування розчинів з додавання хлориду кальцію, сульфату натрію.
4. Нормативний вміст добавок в розчинах.
5. Безпека праці при застосуванні добавок.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 141 – 142. 
_______________________________________________________________________________________________________________

21/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Протиморозні добавки до розчинів»
План уроку:
1. Значення протиморозних добавок в розчинах.
2. Концентрація добавок в розчинах.
3. Хімічні властивості добавок – хлориду кальцію, натрію і поташу.
4. Плюси і мінуси добавок в розчинах.
5. Визначення міцності розчину з добавками.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 142.
_______________________________________________________________________________________________________________

21/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Мурувальні розчини»
План уроку:
1. В’яжучі речовини для приготування розчинів.
2. Застосування природних та штучних пісків.
3. Випробування розчину і його марка.
4. Види будівельних розчинів.
5. Розчини для використання в зимових умовах.
6. Спеціальні розчини.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 170 – 173.
_______________________________________________________________________________________________________________

21/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Властивості будівельних розчинів»
План уроку:
1. Основні властивості будівельних розчинів.
2. Визначення міцності будівельного розчину.
3. Марки будівельних розчинів.
4. Підбір компонентів для розчину.
5. Прості і складні розчини.
6. Морозостійкість розчинів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор.169 – 170.
_________________________________________________________________________________________________________________

20/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Добавки-регулятори тужавіння цементу»
План уроку:
1. Умовний початок тужавіння цементу.
2. Кінець тужавіння цементу.
3. Визначення строків тужавіння.
4. Добавки-регулятори строків тужавіння цементу.
5. Сповільнювачі тужавіння цементу.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 109 – 110.
_________________________________________________________________________________________________________________

19/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Твердення розчинових сумішей»
План уроку:
1. Прискорювачі твердення розчинових сумішей.
2. Випробування розчинів і їх марки.
3. Пластифікуючі добавки.
4. Застосування суперпластифікаторів.
5. Визначення строків тужавлення розчину.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 169.
__________________________________________________________________________________________________________________

19/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Виробництво та застосування добавок»
План уроку:
1. Виробництво добавок та сировинна база для їх виготовлення.
2. Повітряновтягувальні добавки.
3. Добавки, які сповільнюють тужавлення.
4. Протиморозні добавки та дозування.
5. Суперпласифікатори для розчину.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 142 – 143. 
__________________________________________________________________________________________________________________

19/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Класифікація добавок до розчинових сумішей»
План уроку:
1. Регулювання властивості сумішей за допомогою добавок.
2. Тонкопомелені добавки для розчину.
3. Хімічні добавки для розчину.
4. Пластифікуючі добавки.
5. Прискорювачі твердення розчину.
6. Протиморозні добавки для розчину.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 141 – 142.
__________________________________________________________________________________________________________________

12/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Захист металів від корозії»
План уроку:
1. Вивчення поняття корозії металів.
2. Хімічні і електрохімічні корозії металів.
3. Галюванічний метод захисту металів.
4. Металізація металевих поверхонь.
5. Оксидування металевих поверхонь.
6. Лакофарбові покриття металів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 318-319
__________________________________________________________________________________________________________________

12/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Сортамент металевих виробів»
План уроку:
1. Властивості вуглецевих сталей.
2. Читання марок сталей.
3. Конструкційна вуглецева сталь.
4. Інструментальні вуглецеві сталі.
5. Сортамент прокатного металу і металовиробів.
6. Застосування металопрокату в будівництві.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 315-318
__________________________________________________________________________________________________________________

12/01/2021
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Виробництво чавуну та сталі»
План уроку:
1. Основні властивості металів і сплавів.
2. Склад залізовуглецевих сплавів.
3. Технологія виробництва чавуну.
4. Виробництво сталі мартенівським способом.
5. Виробництво сталі конверторним способом.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 300-305
___________________________________________________________________________________________________________________

10/11/2020
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Вимоги до виготовлення порожнистих каменів»
План уроку:
1. Вимоги до сировини для виготовлення каменів.
2. Класифікація глин та їх властивостей.
3. Способи виготовлення каменів.
4. Випалювання порожнистих каменів.
5. Випробування порожнистих каменів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 57-60
_____________________________________________________________________________________________________________________

10/11/2020
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Камені порожнисті»
План уроку:
1. Технологія виготовлення порожнистих каменів.
2. Випробовування порожнистих каменів на стиск і вигин.
3. Випробування на морозостійкість.
4. Номенклатура виробів із керамічних каменів.
5. Типорозміри порожнистих каменів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 57-59
_______________________________________________________________________________________________________________________

09/11/2020
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Види цегли їх форми і розміри»
План уроку:
1. Цегла глиняна пластичного оприсування.
2. Випробування цегли і визначення марки.
3. Різновиди цегли, їх розміри і форми.
4. Морозостійкість цегли.
5. Ефективна порожниста цегла.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 57-60
________________________________________________________________________________________________________________________

04/11/2020
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Марки каменів та вироби з кераміки»
План уроку: 1. Типорозміри цегли і керамічних каменів.
2. Поділ цегли і каміння за щільністю.
3. Ознайомлення з маркою каменів і цегли.
4. Морозостійкість каменів і цегли.
5. Вироби для облицювання фасадів.
Література:П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 60-65
________________________________________________________________________________________________________________________

03/11/2020
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Сировинна база для виготовлення каменів»
План уроку: 1. Основна сировина для виготовлення керамічних каменів.
2. Вплив на колір каменів домішок у глинах.
3. Регулювання властивостей глини з допомогою добавок.
4. Спіснювальні добавки.
5. Пластифікуючі добавки.
6. Полива для керамічних виробів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 50-59
________________________________________________________________________________________________________________________

02/11/2020
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Відомості про керамічні каміння»
План уроку: 1. З історії виробництва керамічних каменів.
2. Призначення керамічних каменів.
3. Одержання керамічних каменів.
4. Поділ за призначенням керамічних каменів.
5. Поділ каменів за структурою.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 41-50
_________________________________________________________________________________________________________________________

28/10/2020
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Виробництво керамічних каменів»
План уроку: 1. Сировинна база для виробництва керамічних каменів.
2. Властивості керамічних каменів.
3. Технологія виробництва каменів.
4. Лабораторне випробування штучних каменів.
5. Марки керамічних каменів.
6. Номенклатура виробів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Сировиною для виготовлення керамічних каменів є різні глинясті гірські породи. Глини утворилися внаслідок вивітрювання вивержених польовошпатових гірських порід і є природними водними алюмосилікатами, здатними при замішуванні з водою утворювати пластичне тісто, яке після випалювання необоротно переходить у каменоподібний стан.
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 53-57

__________________________________________________________________________________________________________________________

23/10/2020
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Цегла силікатна та порожниста»
План уроку: 1. Сировинна база для виготовлення силікатних каменів.
2. В’яжучі матеріали для автоклавних силікатних матеріалів.
3. Добавки застосовані у виробництві силікатної цегли.
4. Спосіб формування цегли.
5. Твердіння відформованих виробів в автоклавах.
6. Номенклатура виробів автоклавного твердіння.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Сировиною для виготовлення силікатної цегли є будівельне вапно і кварцеві піски. Найважливішою технологічною операцією є твердіння відформованих виробів в автоклавах. Твердіння відбувається у середовищі насиченої водяної пари в автоклавах при тиску 1,6 МПа й температурі 200С. Стандартом передбачено випуск одинарної, потовщеної силікатної цегли чи порожнистого каміння.
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 206-211
__________________________________________________________________________________________________________________________

21/10/2020
________________________________________________________________________________________________________________________
Предмет: «Матеріалознавство»
Тема уроку: «Процес виготовлення виробів із природних каменів»
План уроку: 1. Поділ гірських порід по твердості.
2. Каменерізальні машини їх схеми і робота.
3. Обробка каменів каменярськими інструментами.
4. Грубооброблені кам’яні матеріали.
5. Технологія виробництва кам’яних облицювальних
матеріалів.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Усі гірські породи за твердістю поділяються на: тверді, середні, м’які. Розробляючи тверді породи, спочатку від них відокремлюють крупний моноліт, який далі поділяють на блоки. Це виконують буроклиновим, буровибуховим методом. Видобуті блоки доставляють з кар’єру на каменеобробний завод, де їх розпилюють на плити або виготовляють з них фасонні вироби.
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 42-46
______________________________________________________________________________________________________________________________

15/10/2020
________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Видобування і обробка каменів»
План уроку: 1. Походження гірських порід.
2. Склад та будова гірських порід.
3. Видобування та обробка каменів.
4. Застосування виробів із каменів на будівництві.
Література: П. В. Кривенко «Матеріалознавство»
Природні кам’яні матеріали одержують механічною переробкою та обробкою гірських порід, не змінюючи їхньої структури та властивостей. Залежно від обробки, природні кам’яні матеріали бувають: подрібнені «щебень, висівки», колоті «бутовий камінь, шашка» пиляні блоки, плити та штучні вироби різного ступеня обробки. Вироби із каменів – це плити для влаштування підлог, східці, бордюр ний камень, облицювальні плити.
Д/з. П. В. Кривенко «Матеріалознавство». Стор. 42-45
______________________________________________________________________________________________________________________________
Лабораторно-практична робота
Професія - муляр-штукатур- 4 розряду
Тема: "Визначення якості рулонних гідроізоляційних та покрівельних матеріалів"
Мета: Ознайомитись з різними видами рулонних гідроізоляційних матеріалів, навчитися визначати тип просочуваного в'яжучого, виду посипкового матеріалу та навчитися розшифровувати марку руберойду. Засвоїти правильність транспортування та складування матеріалу. Збереження від згинів, вм'ятин та надривів.

Домашнє завдання:
Підручник П.В. Кривенко "Матеріалознавство" - п.11.5 ст. 240-242

Викладач: Швець Михайло Андрійович