2-2Б Технологія штукатурних робіт

_______________________________________________________________________________________________________________________________

Модуль ШТ-3 (2-3).3. 17 год
_____________________________________________________________________________________________________________________
https://drive.google.com/drive/folders/12HN2kDNDii0ddlRXsxMgeRmSypDPfSVS...
_______________________________________________________________________________________________________________________________

Модуль ШТ-3 (2-3).2. 29 год
______________________________________________________________________________________________________________________
https://drive.google.com/drive/folders/11OQt_ym1GNChNgfVR8468YwHUB2tYWSj...
_______________________________________________________________________________________________________________________________

Модуль ШТ-3 (2-3).1. 20 год
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://drive.google.com/drive/folders/10KMdqrHhnJQDKukoVVVcyONLQBMSDVh4...
_______________________________________________________________________________________________________________________________

Загально-професійний блок 24 год
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://drive.google.com/drive/folders/1-2vq8vxD-mrwl1FmLty0BFpZ6QLPRPsu...
_______________________________________________________________________________________________________________________________

10/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Підготовка поверхонь до кріплення листів»
План уроку: 1.Вимоги до поверхонь перед облицюванням.
2.Міцність з’єднань з матеріалом основи .
3. Монтажні клеї та їх властивості.
4.Застосування металевого каркасу.
5.Застосування ізоляційного шару.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 186-191
_______________________________________________________________________________________________________________________

10/11/2021
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія провішування поверхонь»
План уроку: 1.Виконання обміру приміщень.
2.Провішування осей і розмічання перегородок.
3.Застосування лазерної установки для провішування стін.
4.Проведення розмічення фарбою.
5.Влаштування і натягування шнурів для монтажу конструкцій.
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва» стор. 60-61
_______________________________________________________________________________________________________________________

10/11/2021
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Розбирання та розміщення листів»
План уроку: 1.Розміщення пакектів з гіпсокартоном.
2.Прийом ,опускання пакетів і ручне перенесення ГКЛ .
3.Застосування візків для перевезення ГКЛ на робоче місце.
4.Збереження температурного режиму в приміщенні.
5.Правила розкладки ГКЛ на робочому місці
6. Улаштування стола для розкрою і прирізки ГКЛ.
Д/з: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва» стор. 45-46
Після виходу з конвеєра ГКЛ одразу пакетують штабелюванням у пакети по 50-60 листів з пакуванням у поліетиленову плівку . Пакети обов’язково комплектують з ГКЛ одного типу і розміру та укладають у пакет плисом. Підкладки слід розміщувати на відстані 0,3 метри одна від одної. Їх має бути не менше шести, загальна висота пакету не повинна перевищувати 0,75 метра.
При підійманні, опусканні, транспортуванні та ручному перенесенні ГКЛ слід звертати особливу увагу на зберігання кромок і кутів ГКЛ . До робочих місць перевозять ГКЛ з допомогою візків у вертикальному положені
________________________________________________________________________________________________________________________

10/11/2021
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Вимоги до поверхонь що підлягають облицюванню»
План уроку: 1. Влаштування ізоляції теплоізоляції, гідроізоляції поверхонь перегородок, стін і санвузлів.
2. Перевірка поверхонь контрольно-вимірювальними приладами.
3. Очищення поверхонь від пилу і напливу розчину.
4. Законопачення віконних і дверних блоків теплоізоляційними матеріалами.
5. Виконання необхідних штукатурних робіт після прокладаня комунікації.
Д/з: О. Ю. Старченко «Технології сухого будівництва» стор. 16-17
Опорядження приміщень гіпсокартонними комплетними системами ведуть у ті самі строки, що опоряджують мокрою штукатуркою, але вологість повітря у приміщеннях не повинно перевищувати 60% . Після закінчення опорядження стін і стель , просихання штукатурки улаштовують стяжку під підлогу . До початку опорядження повинні бути прокладенні всі комунікації і виконані окремі види мокрою штукатурки . Штукатурні роботи виконуються з верхніх поверхів.

________________________________________________________________________________________________________________________

09/11/2021
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Вимоги до поверхонь, що підлягають облицюванню гіпсокартонними листами»
План уроку: 1.Очистка поверхні стін від пилу.
2.Перевірка вологості приміщення і тепловий режим.
3.Закінчення виконання систем опалення вентиляції.
4.Виконанні всі електромонтажні роботи.
5.Встановлено підвіконники.
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва» стор. 38-39
До початку облицювання стін сухою штукатуркою в приміщені мають бути закінчені роботи пов’язані з виконанням мокрих технологічних процесів. Віконні коробки законопачені утеплювачем та прокладені комунікації. Місця для розміщення опалювальних приладів слід попередньо утеплити . Виконати звуко- і теплоізоляцію огороджувальних конструкцій.
Стіни повинні бути сухими та виконана гідроізоляція підлоги та стін.
_________________________________________________________________________________________________________________________

08/11/2021
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Поняття про комплектні системи Кнауф»
План уроку: 1.Три групи комплектних систем Кнауф.
2.Складові комплектної системи Кнауф.
3.Вироби підприємств Кнауф.
4.Інформаційна і технічна документація Кнауф.
5.Технічний супровід за виконянням робіт.
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва» стор. 34-35
Слово комплект в перекладі з латині означає повний, а слово система -ціле.
Поняття комплектна система - це номенклатура будівельних матеріалів, виробів та закріплювальних елементів, документації . Система Кнауф повністю виключає мокрі технологічні процеси і називається сухою гіпсовою штукатуркою. Система Кнауф включає виготовлення інструменту, гіпсокартону, брошур, буклетів, технічної документації, технічного нагляду і навчання. Виготовлення спецодягу.
___________________________________________________________________________________________________________________________

08/11/2021
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Область застосування гіпсокартонних листів»
План уроку: 1. Поняття про суху штукатурку
2.Виготовлення гіпсокартонних листів.
3.Призначення гіпсокартонних листів.
4.Переваги і недоліки сухої штукатурки.
5.Різновиди гіпсокартонних листів.
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва» стор. 30-32
Вироби на основі гіпсу можна отримати із гіпсового тіста-це суміш гіпсу і води.
В’яжучим для виготовлення гіпсових і гіпсобетонних виробів є будівельні або високо міцний гіпс. Як наповнювачі у гіпсобетонні використовують кварцовий пісок, пемзу, металургійні шлаки. Гіпсові і гіпсокартонні вироби за призначенням поділяють на такі види: перегородкові панелі і плити, панелі для основи підлоги, облицювальні гіпсокартонні плити теплоізоляційні плити, вентиляційні блоки. Вироби з гіпсу можуть бути суцільними і пустотними.
Гіпсокартонні плити застосовують для влаштування внутрішніх перегородок, облицювання конструкцій для влаштування підвісних стель.

______________________________________________________________________________________________________________________________

08/11/2021
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Вимоги БНіП до опорядження віконних і дверних прорізів»
План уроку: 1. Інструменти і пристосування для виконання контролюякості виконаних прорізів.
2. Утеплення мінватою віконних блоків.
3.Перевірка ширини укосу.
4.Підбір вяжучого матеріалу для влаштування укосів.
5.Беспечні прийоми при роботі на висоті.
Д/з. Г. М. Добровольський«Штукатурні облицювальні роботи» стор 86-88

______________________________________________________________________________________________________________________________

03/11/2021
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Організація робочого місця штукатура»
План уроку: 1.Підготовка інструменту і матеріалів.
2.Влаштування помостів і риштувань .
3.Поділ бригади на ламкі.
4.Розподіл операцій залежно від складності роботи.
5.Вимоги охорони праці.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 45-48
___________________________________________________________________________________________________________________________

03/11/2021
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Види залізнення цементних штукатурок»
План уроку: 1. Необхідність виконання залізнення цементної штукатурки.
2. Технологія виконання залізнення штукатурки.
3.Вимоги ДБНіП щодо залізнення.
4.Контроль виконання робіт.
Література: Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт"
Д/з. - Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт" . Стор.88.
____________________________________________________________________________________________________________________________

03/11/2021
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Призначення залізнення цементної штукатурки»
План уроку: 1. Підбір відповідної марки розчину.
2. Вивчення процесу гідратації цементу і утворення цементного каменю.
3. Застосування прискорювачів, схвачування цементного тіста.
4.Контроль якості виконаних робіт.
Література: Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт"
Д/з. - Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт" . Стор.86-89.
____________________________________________________________________________________________________________________________

02/11/2021
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Опорядження кутів і фасок»
План уроку: 1. Організація робочого місця штукатура.
2. Технічні вимоги до опорядження кутів і фасок.
3. Послідовність виконання робіт.
4.Контроль якості виконаних робіт.
Література: Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт"
Д/з. - Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт" . Стор.83-84.
_____________________________________________________________________________________________________________________________

01/11/2021
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Малки для розрівнювання суміші на укосах»
План уроку: 1. Інструменти для проведення робіт.
2.Штукатурення зовнішніх і внутрішніх укосів.
3.Визначення ширини укоса
4.Заповнення проміжку між коробкою і стіною утеплювачем.
5.Обробка розчином підвіконної доски.
Література: Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт"
Д/з. - Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт" . Стор.87
_______________________________________________________________________________________________________________________

01/11/2021
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Розрівнювання розчином на укосах»
План уроку: 1. Підбір інструментів і засобів підмощування.
2.Перевірка міцності і вертикальності закріплення коробки.
3. "Приморожування" гіпсовим розчином рейки
4.Визначення ширини укосу.
Література: Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт"
Д/з. - Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт" . Стор.86-87
____________________________________________________________________________________________________________________________

01/11/2021
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Створення фасок на укосах»
План уроку: 1. Підбір матеріалу для укосів.
2. Котроль якості укоса.
3.Затосування кутового півтерка з профілем фаски.
4.Проведення затирання укоса.
Література: Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт"
Д/з.Г.М. Добровольський "Технологія штукатурних і облицювальних робіт" . Стор.86-88
______________________________________________________________________________________________________________________________

23/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Вимоги БН і П до облицьованих поверхонь ГКЛ»
План уроку: 1.БН і П щодо облицьованих поверхонь ГКЛ.
2.Нормативні відхилення.
3.Визначення дефектів виконаних робіт.
4.Інструменти для проведення контрольних якості.
5.Основні прийомки при здачі виконаних робіт.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 277-279
______________________________________________________________________________________________________________________________

23/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Застосування клейких сумішей»
План уроку: 1. Будівельні сухі суміші для розчинів шпаклівки грунтівки штукатурки .
2.Основа для виготовлення клейких сумішей .
3. Полімерні штукатурні суміші.
4. Цементовмісні штукатурні сухі суміші.
5. Гіпсовмісні штукатурки.
6.Цеметовмісні декоративні фасадні штукатурки
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 260-263
_______________________________________________________________________________________________________________________________

23/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Контроль якості облицювання ГКЛ»
План уроку: 1.Оформлення акту на прихованні роботи монтування каркаса, забивання стиків ГКЛ.
2.Вимоги до готових обшивок ГКЛ.
3.Норми відхилення до облицьованих поверхонь по горизонталі і вертикалі.
4.Перевірка якості поверхонь у місцях з’єднань ГКЛ.
5.Перевірка на стійкість конструкції.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 391-392
_______________________________________________________________________________________________________________________________

17/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Засоби механізації»
План уроку: 1.Застосування малої механізації при проведені робіт.
2.Засоби механізації для розмітки поверхонь.
3.Знайомлення з шуруповертом , обдирним рубанком, ножом для різання картону.
4.Фриза для прорізування отвору ГКП.
5.Просікач для з’єднування профілю.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 60-64
_______________________________________________________________________________________________________________________________

17/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Допустима вологість листів»
План уроку: 1.Властивості і технічні характеристики будівельного.
2.Зниження місткості гіпсу при зволоженні.
3.Просочування листів мінеральні.
4.Підвищення щільності гіпсу за рахунок зменшення кількості води .
5.Визначення вологості і дефектів листів.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 26-28
_______________________________________________________________________________________________________________________________

17/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Способи обробки країв листів»
План уроку: 1.Розрізання картону ГКП шевським ножом.
2.Обробка кромок листа обдирним рубанком.
3.Обробка кромок для шпаклювання армувальною сіткою.
4. Обробка кромок для шпаклювання без армувальної сітки.
5.Застосування шліфувального рашпіля.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»

Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 47-48
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

16/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Визначення міцності і приклеювання листів на стиках»
План уроку: 1.Вимоги до якості кріплення ГКП.
2.Різновиди кріплення до стіни ГКП.
3.Кріпленя листів до рейкового каркасу.
4.Кріпленя листів на мастиках.
5.Контроль якості облицювання.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 46-52
_______________________________________________________________________________________________________________________________

16/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Організація робочого місця штукатура»
План уроку: 1.Підготовка інструменту і матеріалів.
2.Влаштування помостів і риштувань .
3.Поділ бригади на ламкі.
4.Розподіл операцій залежно від складності роботи.
5.Вимоги охорони праці.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»

Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 45-48
_______________________________________________________________________________________________________________________________

16/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Безпечні умови праці штукатура»
План уроку: 1.Допуск до виконання робіт та інструктаж на робочому місті.
2.Правельне використання інструменту та засоби захисту.
3.Беспека праці при використанні електроінструментом.
4.Безпека праці на висоті.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»

Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 392-393
_______________________________________________________________________________________________________________________________

16/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Комплекти кріплень листів»
План уроку: 1.Каркаси із металевих і дерев’яних елементів.
2.Лазерна установка для розмічання горизонталей і вертикалей на поверхні.
3.Елементи кріплення металевого каркасу.
4.Застосування і типи дюбелів , з’єднувачів і підвісів .
5.Стоякові і напрямлені профілі.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 60-65
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________

10/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Послідовність операції при облицюванні ГКП»
План уроку: 1.Пготовка поверхні під облицювання ГКП.
2.Інструменти і засоби підвощування.
3.Застосування шпаклівок.
4.Провішування поверхність стін.
5.Підготовка елементів металевого каркасу.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 250-251
_______________________________________________________________________________________________________________________________

10/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Способи розкрою і кріплення ГКП»
План уроку: 1.Типорозміри гіпсокартонних плит.
2.Інструменти для розкроювання.
3. Види каркасу гіпсокартонних систем.
4.Розміри металевих профілів.
5.Металві кутові профілі.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»

Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 52-56
_______________________________________________________________________________________________________________________________

10/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Пакування транспортування транспортних плит»
План уроку: 1.Штабелювання ГКП.
2.Пакування поліетиленовою плівкою.
3.Засоби для ручного транспортування.
4.Зберігяння в складських переміщеннях ГКП.
5.Транспортування ГКП.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 45-46
_______________________________________________________________________________________________________________________________

09/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Застосування і переваги гіпсокартоном листами»
План уроку: 1. Застосування гіпсокартонних листів.
2.Перевани і недоліки при облицюванні гіпсокартонними плитами.
3. Різновиди гіпсокартноних плит.
4.Технологія виробництва гіпсокартонних плит.
5.Зберігання і транспортування.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 28-32
_______________________________________________________________________________________________________________________________

09/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Поняття про комплексні системи Кнауф»
План уроку: 1.Поняття комплексних системи.
2.Поділ систем Кнауф на групи.
3.Складові комплексні системи.
4.Інформаціяна і технічна документація системи.
5.Технічний супровід і навчання в центрах Кнауф.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Матеріалознавство». Стор. 34-35
_______________________________________________________________________________________________________________________________

09/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Підготовка поверхонь до кріплення листів»
План уроку: 1.Вимоги до поверхонь перед облицюванням.
2.Міцність з’єднань з матеріалом основи .
3. Монтажні клеї та їх властивості.
4.Застосування металевого каркасу.
5.Застосування ізоляційного шару.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 186-191
_______________________________________________________________________________________________________________________________

09/11/2020
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Різновиди гіпсокартонних листів»
План уроку: 1.Асортимент гіпсокартонних плит.
2.Умови використання гіпсокартонних плит.
3.Кольори картонної оболонки ГКП.
4.Маркувальні позначки на зворотному боці.
5.Вивчення повздовжніх кромок ГКП.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 38-41

_______________________________________________________________________________________________________________________________

2/11/2020
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Способи обштукатурювання внутрішніх і зовнішніх укосів. Створення фасок. Призначення й види залізнення цементної штукатурки, заглушин.
Для штукатурення внутрішніх укосів здебільшого використовують розчин такого самого складу, як і для стін. При штукатуренні стін вапняним розчином до нього додають гіпс, який сприяє швидкому твердненню розчину і надалі збільшує міцність укосів. Перший рідкий шар розчину накидають ковшем, другий -кельмою з сокола. Нанесений шар розчину розрівнюють спеціальною малкою, яку прикладають так, щоб один кінець її пересувався вздовж чверті коробки, а другий — по напрямній рейці.
На вертикальних укосах малку пересувають знизу вгору . Знімають рейки, коли розчин частково затвердне. Місця, пошкоджені затискачами, підмазують і затирають теркою «врозгін». На верхньому укосі слід виконати натирання усьонка, на бічних — залишити зверху відрізок гострого усьонка 200...300 мм завдовжки, а на іншому відрізку усьонка до низу зробити плоску чи заокруглену фаску.
Штукатурення заглушин. Для створення певного профілю заглушин застосовують дерев'яні малки. Верхню і бічні заглушини роблять прямокутними, пересуваючи прямокутну малку профілю вздовж двох коробок. Штукатурять їх вапняно-цементним розчином. Для оберігання віконних рам від гниття нижню заглушину роблять жолобчастою, застосовуючи спеціальну фігурну малку , яку пересувають по нижніх брусках коробки. Штукатурять нижню заглушину цементним розчином. Коли розрівняний розчин частково затвердне, поверхню залізнять. Для цього на свіжу розрівняну поверхню заглу-шини насипають шар сухого цементу 2...З мм завтовшки і відразу ж розгладжують і ущільнюють його галтельною теркою, об9.11 2020
Предмет: «Технологія штукатурних робіт» 2-2Б
Тема уроку: «Застосування і переваги гіпсокартоном листами»
План уроку: 1. Застосування гіпсокартонних листів.
2.Перевани і недоліки при облицюванні гіпсокартонними плитами.
3. Різновиди гіпсокартноних плит.
4.Технологія виробництва гіпсокартонних плит.
5.Зберігання і транспортування.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»
Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 28-32
______________________________________________________________________________________________________________________________________

9.11 2020
Предмет: «Технологія штукатурних робіт» 2-2Б
Тема уроку: «Поняття про комплексні системи Кнауф»
План уроку: 1.Поняття комплексних системи.
2.Поділ систем Кнауф на групи.
3.Складові комплексні системи.
4.Інформаціяна і технічна документація системи.
5.Технічний супровід і навчання в центрах Кнауф.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»

Д/з. О. Ю. Старченко «Матеріалознавство». Стор. 34-35

9.11 2020
Предмет: «Технологія штукатурних робіт» 2-2Б
Тема уроку: «Підготовка поверхонь до кріплення листів»
План уроку: 1.Вимоги до поверхонь перед облицюванням.
2.Міцність з’єднань з матеріалом основи .
3. Монтажні клеї та їх властивості.
4.Застосування металевого каркасу.
5.Застосування ізоляційного шару.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»

Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 186-191

9.11 2020
Предмет: «Технологія штукатурних робіт» 2-2Б
Тема уроку: «Різновиди гіпсокартонних листів»
План уроку: 1.Асортимент гіпсокартонних плит.
2.Умови використання гіпсокартонних плит.
3.Кольори картонної оболонки ГКП.
4.Маркувальні позначки на зворотному боці.
5.Вивчення повздовжніх кромок ГКП.
Література: О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва»

Д/з. О. Ю. Старченко «Технологія сухого будівництва». Стор. 38-41

битою жерстю.
Зовнішні укоси і злив штукатурять цементним або цементно-вапняним розчином. Це роблять так. До зовнішнього підвіконня прибивають напрямну рейку, паралельну нижньому бруску коробки, перевіряють її горизонтальність рівнем. Нанесений розчин розрівнюють спеціальною малкою , прикладаючи її так, щоб один кінець, з вирізаною чвертю, пересувався вздовж коробки, а другий — по напрямній рейці. Після розрівнювання розчину злив залізнять так само, як і нижні заглушини

______________________________________________________

28/10/2020
Тема уроку: Підготовка поверхонь, визначення кута розсіювання укосів і навішування правил.
Основними елементами віконного прорізу, які підлягають штукатуренню, є укоси, заглушини та злив , а дверного — укоси. Укоси бувають зовнішні та внутрішні, які, в свою чергу, поділяють на верхні та бокові. Нижній зовнішній укіс, призначений для відведення дощової води від віконного блока, називають зливом. Поверх нижнього внутрішнього укосу влаштовують підвіконня (Рис. 6.1.).
У сучасному будівництві лише в деяких випадках застосовують подвійні (літні й зимові) вікна, які закріплені в окремих коробках. Між ними залишаються проміжки, які називають заглушинами. Вони також бувають верхні , бокові та нижні.
https://works.doklad.ru/images/KmntonUtzBk/m78063cfc.png
Рис. 6.1. Елементи віконного прорізу
1 – злив; 2 – нижня заглушина; 3 – зовнішній боковий укіс; 4 – віконні коробки;
5 – бокова заглушина; 6 – ввнутрішній боковий укіс; 7 – підвіконня
Штукатурення внутрішніх укосів. До початку штукатурення укосів потрібно перевірити міцність закріплення та вертикальність коробки. Після встановлення коробки проміжки між нею і стіною заповнюють теплоізоляційним матеріалом. Для цього традиційно використовували шлаковату, паклю, змочену в гіпсовому або глиняному розчині, будівельну повсть тощо. Нині для тепло- і гідроізоляції застосовують ущільнювальну монтажну піну. Перед цим підготовлюють коробку: перевіряють вертикальність, прямокутність та закріплення її у віконному прорізі. Поверхні стіни і коробки мають бути чистими і сухими. Перед безпосереднім нанесенням монтажної піни їх трохи зволожують.
Потім за допомогою монтажного пістолета наносять у простір між коробкою і стіною з аерозольного балона тонким шаром пасту. З'єднуючись із повітрям, вона збільшується в об'ємі і заповнює простір, створюючи теплоізоляційний прошарок. Застиглу піну зрізують врівень з коробкою і покривають шаром силіконового герметика, який захищає коробку від вологи та гниття.
Після герметизації коробки встановлюють підвіконну дошку: дерев'яну на вапняно-гіпсовому розчині, а скляну, бетонну чи мозаїчну на цементному. Місце, де встановлюватиметься дошка, очищають від пилу і будівельного сміття, а потім змочують водою. Встановлена дошка повинна мати нахил 1...2° у бік підлоги. Правильне положення дошки вивіряють дерев'яними клинками або кусочками цегли, які підкладають під неї до нанесення розчину. Вивірену дошку знімають і на це місце накладають розчин так, щоб він трохи виступав за рівень клинків. На цей розчин кладуть дошку і притискують її до клинків. Залишок розчину, що виступив з-під дошки, знімають кельмою до рівня стіни, а це місце затирають.
Після встановлення підвіконня на стіні по периметру прорізу прикріплюють напрямні рейки для пересування малки. Рейки прикріплюють до поверхні затискачами, прибивають цвяхами або «приморожують» гіпсовим розчином. Спочатку закріплюють верхню рейку, перевіряючи рівнем її горизонтальність, потім бокові, вертикальність яких можна перевірити виском. Для підвищення продуктивності праці можна використовувати рамки для обштукатурення укосів потрібних розмірів з шириною дощок 100 мм. Усі напрямні мають бути паралельні відповідним брускам коробки.
Площини укосів завжди роблять під тупим кутом до поверхні стіни. Розмір кута для верхнього і бокових укосів прорізу має бути однаковим. Для визначення місця закріплення напрямних рейок до коробки віконного блока застосовують дерев'яний кутник (рис. 6.2.). Роботу виконують у такий спосіб. Заклавши кутник 1 у чверть коробки 2, реєчкою 5 визначають відстань між лінійкою кутника і напрямною рейкою 7. Затиснувши рукою реєчку в місці перетину її з кутником, їх приймають від коробки, а потім рейку міцно прибивають до кутника.
https://works.doklad.ru/images/KmntonUtzBk/m13d0014a.png
Рис. 6.2. Установлення кута укосу за допомогою дерев’яного кутника
1 – кутник, 2 – коробка, 3 – теплоізоляційний шар, 4 – стіна, 5 – шар штукатурки на стіні, 6 – рейкоутримувач, 7 – рейка, 8 – реєчка, 9 – укіс із штукатурного розчину
При користуванні цим пристроєм визначають відстань від брусків коробки до напрямних рейок, які закріплюють на стіні.
Частіше замість дерев'яного кутника використовують металевий. Пластинка кутника, яка фіксує положення рейок, пересувається на потрібну відстань і закріплюється спеціальним гвинтом.
____________________________________________________________________________________

26/10/2020
Тема уроку: Заповнення проміжків між стіною й коробкою монтажною піною.
Якщо раніше для заповнення будівельних порожнин застосовували цементний розчин або стрічки мінеральної вати, то сьогодні старі матеріали потіснила монтажна піна. Вона набагато зручніше і набагато практичніше. Піна легко наноситься, і при цьому здатна заповнювати найдрібніші щілини і тріщини. Вона проста в роботі, так як відразу ж готова до застосування. Її відрізняють хороші тепло- і звукоізоляційні властивості. А завдяки своїм терпким властивостям піну навіть використовують для приклеювання різних матеріалів, що утеплюють на стінах або стелях.
Перед використанням балон з піною необхідно струсити (30-60 секунд), а зовнішню сторону дверної коробки і сам отвір змочити водою. Зволоження поліпшить зчеплення піни, а також прискорить її затвердіння. Тільки головне - не перестаратися з водою, інакше можна добитися прямо протилежного ефекту. І важливо знати, що під час роботи з балоном його слід постійно тримати в перевернутому положенні. Це робиться для того щоб більш легкий газ, що витісняє піну, краще змішувався з усіма компонентами балона.
Монтажна піна добре зчіплюється практично з усіма видами будівельних матеріалів (камінь, бетон, штукатурка, дерево, метал, скло), так що ніяких проблем зазвичай не виникає. Складнощі з'являться лише в тому випадку, коли доведеться мати справу з хімічними матеріалами (поліпропілен, поліетилен, силікон, тефлон), з якими піна не зчіплюється. При роботі з нею бажано, щоб температура повітря була в межах від +5 до + 30 ° С. Але в холодну пору року можна користуватися спеціальною піною, розрахованими для використання в зимовий період (до -10 ° С). Також, працюючи з піною, слід врахувати, що при вологості повітря менше 35% вона не зможе затвердіти.
Поверхні стіни і коробки мають бути чистими і сухими. Перед безпосереднім нанесенням монтажної піни їх трохи зволожують. Потім за допомогою монтажного пістолета наносять у простір між коробкою і стіною з аерозольного балона тонким шаром пасту. З’єднуючись із повітрям, вона збільшується в об’ємі і заповнює простір, створюючи теплоізоляційний прошарок. Застиглу піну зрізують врівень з коробкою і покривають шаром силіконового герметика, який захищає коробку від вологи та гниття.
З огляду на властивість піни розширюватися, порожнечі і щілини заповнюються лише на одну третину своєї глибини. При цьому вертикальні порожнини краще починати заповнювати від низу до верху. Так вона буде сама створювати собі опору. Час повного затвердіння піни значно відрізняється і займає приблизно від 3 до 24 годин. Більш точні відомості про період висихання можна дізнатися в інструкції конкретного виду монтажної піни. Після остаточного затвердіння піни видаляють її надлишки і приступають до наступного етапу установки двері (кріпленню наличників, при необхідності - «доборов» і ущільнювачів).
Хоча монтажна піна стійка до механічних впливів і має безліч переваг, у неї є і свої невеликі недоліки. Так, вона руйнується під дією прямих сонячних променів і досить добре вбирає вологу. Тому монтажну піну важливо забезпечити надійної гідроізоляційної захистом, а при необхідності додатково «приховати» від впливу сонячних променів. Запінений внутрішній шов потрібно замазати штукатуркою або шпаклівкою, а з вуличної сторони цементним розчином для зовнішніх робіт.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

26/10/2020
Тема уроку: Види підготовчих робіт при опорядженні віконних і дверних прорізів.

Види підготовчих робіт при опоряджені віконних і дверних прорізів.
До елементів віконного прорізу, які підлягають штукатуренню, належать укоси, заглушини та злив, а дверного — укоси.
Укоси бувають зовнішні та внутрішні, які в свою чергу поділяють на верхні і бокові. Нижній зовнішній укіс називається зливом. Він призначений для підведення дощової води від віконного блока. На місце нижнього внутрішнього укосу вставляють підвіконник. Якщо подвійні (літні і зимові) вікна закріплені в окремих коробках, то між ними залишаються проміжки, які називають заглушинами, що також підлягають штукатуренню.
Заглушини бувають верхні, бокові та нижні До початку штукатурення укосів перевіряють міцність закріплення та вертикальність коробки. Якщо вона встановлена правильно, то проміжки між коробкою і стіною заповнюють теплоізоляційним матеріалом: шлаковатою, паклею, змоченою в гіпсовому або глиняному розчині, будівельною повстю тощо. Іноді дуже товсті укоси (особливо верхні) армують, тобто натягують дріт по цвяхах, забитих у стіну до штукатурення так, щоб їхні головки були заглиблені в штукатурний шар не менше ніж на 20—25 мм.
До початку штукатурення укосів встановлюють підвіконну дошку: дерев’яну — на вапняно-гіпсовому розчині, а скляну, бетонну чи мозаїчну — на цементному. Місце, де буде встановлена дошка, очищають від пилу і будівельного сміття, а потім змочують водою. Встановлена дошка повинна мати нахил 1— 2° у бік підлоги. Правильне положення дошки вивіряють дерев’яними клинками або кусочками цегли, які підкладають під неї до нанесення розчину. Вивірену дошку знімають і на це місце накладають розчин так, щоб він трохи виступав за рівень клинків. На цей розчин кладуть дошку і притискують її до клинів. Лишок розчину, що виступив з-під дошки, знімають кельмою до рівня стіни, а це місце затирають.

Способи заповнення проміжків між стіною і коробкою теплоізоляційними матеріалами.
Після встановлення коробки проміжки між нею і стіною заповнюють теплоізоляційним матеріалом. Для цього традиційно використовували шлаковату, паклю, змочену в гіпсовому або глиняному розчині, будівельну повсть тощо.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

21/10/2020
Тема уроку: Способи обробки кутів і галтелей вручну. Поняття про кутові шаблони. Організація робочого місця.
Способи обробки кутів і галтелей вручну і кутовими шаблонами
Оброблення лінійкою:
Кути тяг з вапняно-гіпсового розчину, насамперед, заповнюють цим же розчином, наносячи його штукатурною кельмою із сокола. Розчин не доводять до рівня тяги на 10-15 мм і надають йому лопаткою приблизну форму тяги. Потім на цей розчин, наносять вапняне тісто з гіпсовим в'язким (білий розчин), але на 5мм вище витягнутої тяги. Дають можливість злегка схопитися цьому розчину й приступають до оброблення, тобто до зрізання зайво нанесеного розчину
Оброблення кутовими шаблонами
Витягування проводиться звичайно по раніше навішених правилах. Дотягнутий кут, що не має потрібної чистоти, натирають маленькими півтерками й виправляють відрізовкою. Працюють шаблонами так: Спочатку накидають розчин у кут, приставляють до потрібної частини тяги шаблона півтерок і просувають його вперед. Таким чином, оформляють одну, потім іншу сторону кута, підправляючи його лінійкою й відрізовкою.

Витягування карнизів
Карниз складається з набору архітектурних обломів: поличок, полиць, валиків, валів, гуськів, каблучків тощо. Для витягування карнизів необхідно виготовити спеціальний шаблон Усі деталі повинні бути оброблені шерхебелем або рубанком, підкоси - ножем. Профільна дошка вирізьблюється строго в косинець. Її розміри по верхній (стельової) і нижньої (стінової) частини повинні бути на 50-70 мм більше профілю карниза. Ці припуски називаються відмазками. Вони забезпечують витягування рівних стрічок на одному рівні зі стіною й стелею. Потім їх притирають до площини штукатурки. На профільну дошку переносять профіль накресленого на папері карниза з обліком відмазки й вирізують ножем. Одну сторону вирізаного профілю скошують (зрізують під кутом 20-30°). Зрізана сторона називається "на лоск", а незрізана - "на здир". Витягування виконують "на лоск" або "на здир".

Після штукатурення стелі і стін у місцях їхнього стикання замість прямих кутів часто роблять галтелі (викружки), тобто надають їм дугоподібної форми. їх можна виконувати від руки або витягувати шаблонами.
Для виконання галтелі від руки у відповідний кут накидають за кілька прийомів розчин і розрівнюють його коротким вузьким півтерком. Півтерок переміщують спіралеподібними рухами на себе та від себе доти, поки не утвориться галтель потрібного профілю.
Остаточно обробляють галтель галтельною теркою, пересуваючи її вздовж, а у разі потреби — «поперек галтелі. З цією ж метою можна користуватися плоскою вузькою теркою, протилежні короткі боки якої підрізані під гострим кутом. Галтелі можна також виконувати за допомогою шаблонів.

Продуктивність праці робітника залежить від правильної організації його робочого місця.
Робочим місцем робітника-опоряджувальника називають ділянку, у межах якої він працює і може доцільно розміщувати потрібні для роботи пристрої, інструменти і матеріали. Бригадир і кожен член бригади мають заздалегідь турбуватися про підготовку робочого місця, щоб не було простоїв. Кожний робітник повинен виконувати роботу на своїй ділянці так, щоб не заважати працювати іншому робітникові.
Механізми, пристрої, інструменти і матеріали на робочому місці розміщують так, щоб під час роботи не доводилось робити зайвих рухів. Ручний інструмент, який беруть правою рукою, повинен лежати справа, а той, що беруть лівою рукою, — зліва. Якщо для роботи потрібен столик, то його встановлюють так, щоб з цього місця можна було виконати якнайбільший обсяг робіт.
На робочому місці не повинно бути будівельного сміття, зайвих матеріалів, які заважатимуть пересуванню робітників. Під час роботи слід користуватись лише справними інструментами та пристроями і якісними матеріалами.
Для виконання робіт на висоті потрібно встановити на робочому місці необхідні пристрої, а на них у зручних для роботи місцях — ящики для розчину, інструменти тощо.
Велике значення в організації робіт має своєчасна підготовка потрібних матеріалів і подавання їх на робоче місце.
Підготовлені матеріали в процесі роботи ритмічно подають на робочі місця. Під час виконання робіт обов’язково слід дотримуватись усіх правил техніки безпеки і виробничої санітарії.
Працювати на висоті можна лише при справних пристроях.
Робоче місце опоряджувальника має бути добре освітлене природним світлом.

____________________________________________________________________________________________________

21/10/2020

Тема уроку: Види прямих кутів. Послідовність виконання лузгів, усьонок, прямих кутів
У місцях примикання двох стін або стелі та стіни утворюється внутрішній кут, який називають лузгом. У місцях примикання двох стін утвориться зовнішній кут, гостра частина якого називається усьонком. Гострі кути часто обламуються, тому для додання їм міцності їх притупляють, заокруглючи або знімаючи плоску стрічку. Такий затуплений кут називається фаскою. Таким чином, фаски бувають закруглені і плоскі.

Витягувати кути можна за допомогою рейки, яку прикріплюють до стіни гіпсовим розчином, або фасонних (кутових) півтерків. У першому випадку рейку кріплять так, щоб вона висувалася за кут на товщину штукатурки. Стіну обштукатурюють так, щоб накривка була врівень з рейкою. Коли розчин стужавіє, рейку переносять на обштукатурену поверхню й довершують формування кута. Правильність роботи перевіряють виском і правилом.
Лузги, усьонки і фаски повинні бути абсолютно рівними, суворо вертикальними або горизонтальними. Лузги і усьонки до того ж повинні бути гострими, а фаски - закругленими, причому кут закруглення повинен бути скрізь однаковим, або плоским, ширина їх повинна бути теж скрізь однаковою. Для натирання лузгів, усьонок і фасок застосовують звичайні напівтерки або більш продуктивні фасонні півтерки, а іноді спеціальні малки та шаблони. Щоб лузги, усьонки і фаски були чистішими, при їх остаточній обробці штукатурку накривають розчином, приготовленим на дрібному піску. Процес обробки цих елементів полягає в наступному. Нанісши на поверхню грунту розчин, приступають до попереднього натирання лузгів або усьонків. Якщо розчин підсох, при натиранні лузга його змочують водою, приставляють простий півтерок, роблять на нього необхідної сили натиск і натирають ним то по одній стороні стіни, то по інший, зрізуючи тим самим надлишки нанесеного розчину і виправляючи лузг. При необхідності деякі місця підмазують розчином і вдруге натирають півтерком. Потім наносять накривку, розрівнюють її і вдруге натирають великим і підправляють малим. Натирання усьонків виконують так само: спочатку натирання ведуть по грунту, приставляючи півтерок то з однієї, то з іншої сторони, підмазуючи розчином необхідні місця. Коли усьонок виконаний з потрібною точністю, на штукатурку наносять накривний шар розчину, розрівнюють його і додатково натирають півтерками.
Коли для натирання лузгів або усьонків застосовують фасонні півтерки їх приставляють до лузгу або усьонків, роблять натиск потрібної сили і рухають ними то вниз, то вгору, притискаючи то до однієї, то до іншої сторони стіни. Щоб точно виконати усьонки, при оштукатурюванні прибивають на одну стіну вистругану рейку, по кромці якої розрівнюють розчин. Це відразу оформляє точний усьонок.

Остаточне виправлення лузгів, усьонків і фасок виконують за допомогою маленьких півтерків. Якщо необхідно зробити фаску, роблять так. При маленькій закругленій фасці до усьонка приставляють звичайний півтерок і, злегка натискаючи на нього, виробляють натирання, повертаючи півтерок то на одну, то на іншу стіну. При натиранні сильно закругленою фаски з усьонка краще зрізати трохи розчину.

Якщо фаска плоска, то розчин зрізають зазвичай дуже точно і виконують натирання півтерком. Ширина фаски повинна бути у всіх точках однаковою. Дуже точно фаски виконують півтерком по двох приставленим до стін виструганими дошках-рейках. Застосування різних малок і шаблонів для витягування лузгів, усьонків і фасок дає можливість відразу, без додаткових виправлень отримати точний елемент.
Витягування виконують за попередньо навішеним правилами.
Зверніть увагу
- усьонок - зовнішній кут приміщення;
-лузг - внутрішній кут приміщення;
- фаски - застосовуються при оштукатурюванні усьонків.

____________________________________________

21/10/2020

Тема уроку: Загладжування штукатурки гладилками

1. Прийоми загладжування розчину на стінах
Завершальним процесом обробки штукатурки є накривка і затирання. Замість затирання штукатурку часто загладжують.
Загладжування виконують гладилками. Нанесений накривний шар розрівнюють і давши йому небагато часу, щоб схопитися, приступають до загладжування. Гладилку ведуть у горизонтальному або вертикальному напрямках.
Натиск на інструмент має бути однаковим. Недопустимі виступаючі смужки розчину з під ребра гладилки, пропущені ділянки, яких не торкнувся інструмент.
За 15-20 хв. до нанесення накривки грунт слід змочити водою. З зволоженим ґрунтом накривка зчіплюється міцніше, завдяки чому досягається утворення монолітної штукатурної корки. Розчин наносять на поверхню стін і стель тонкими шарами і ретельно розрівнюють пів терками. Чим чистіше і ретельніше розрівняний розчин, тим легше буде його затирати. Процес загладжування накривки гладилками мало відрізняється від роботи звичайним півтерком. Загладжують двома способами. У першому випадку нанесену накривку спочатку розрівнюють звичайним півтерком, а потім загладжують гладилкою у двох напрямках. На стінах накривку рекомендується спочатку загладжувати у вертикальному напрямку, а потім в горизонтальному. У другому випадку одночасно намазують і розрівнюють накривочний розчин, а потім загладжують його.

2. Прийоми загладжування розчину на стелі
На стелях накривку загладжують спочатку поперек променів світла, що йдуть з вікон, а потім по їх напрямку. Чистота поверхні при цьому залежить від майстерності робітника.
Послідовність технологічних операцій при загладжуванні штукатурки гладилками на стелі:
1. розчин накладають на сталеву гладилку;
2. прижимають гладилку до стелі під кутом 10°-15°;
3. проводять гладилку спочатку впоперек променів світла з вікон;
4. витримують інтервал приблизно 20-30хв.;
5. проводять гладилку рухами на себе за напрямком світла.

Силу натиску на гладилку треба регулювати так, щоб на накривці не залишилося слідів (смуг розчину). Потрібно намагатися, щоб на поверхні не було раковин, вибоїн, подряпин, пропусків.
При загладжуванні поверхонь оббитих гумою, поверхні отримують вид дрібно піщаних фактур; такі поверхні підходять для обробки клейовими фарбами.
При загладжуванні металевими гладилками поверхні стають ніби залізними. Вони придатні для фарбування олійними фарбами.
3. Вимоги до якості розчину для накривки
Чистота оброблювальної поверхні багато в чому залежить від якості приготовленого розчину для накривки. Добре приготовлений на дрібному піску нормальної жирності розчин легко, швидко і чисто затирається або загладжується, завдяки чому підвищується продуктивність праці штукатурів. Для приготування накривного розчину слід використовувати дрібнозернистий пісок. Крупнозернистий пісок малопридатний, оскільки він дає грубу шорстку фактуру. Накривку виконують розчином іншого складу, що грунт штукатурки. Рухомість розчину для накривки становить 10-12см за стандартним конусом. Додавати гіпс у вапняний розчин для накривки не рекомендується, тому що при затиранні він швидко відмолоджується і міцність накривного шару знижується. Жирні розчини дають більш грубу поверхню, з великою кількістю не затертих смуг. Ці розчини більш придатні для загладжування. Пісні ж розчини не достатньо міцні і погано затираються.

Тест
1. Яка послідовність технологічних операцій при загладжуванні штукатурки гладилками на стіні?
а) загладжують накривку за горизонталлю;
б) прижимають гладилку до поверхні, тримаючи її під кутом 100 – 150 ;
в) розчин накладають на сталеву гладилку;
г) загладжують накривку у вертикальному напрямку;
д) витримують інтервал приблизно 20– 30 хв.

2. Коли можна приступати до нанесення накривки?
а) тільки після тужавіння попереднього шару обризку;
б) тільки після тужавіння попереднього шару грунту;
в) тільки після опорядження попереднього шару насіканням;
г) тільки після тужавіння попереднього шару грунтівки.

3. За скільки хвилин до нанесення накривки грунт слід змочити водою?
а) за 5-10 хв. до нанесення накривки;
б) за 15-20 хв. до нанесення накривки;
в) за 25-30 хв. до нанесення накривки;
г) за 35-40 хв. до нанесення накривки.

4. Завдяки чому досягається утворення монолітної штукатурної корки при загладжуванні розчину гладилками?
а) завдяки нерівномірному натиску на гладилку;
б) завдяки зволоженому грунту, з яким накривка зчіплюється міцніше;
в) завдяки ґрунтуванню шару обризку;
г) завдяки нанесенню максимального шару накривки -7мм.

5. Яким шаром наноситься розчин накривки на поверхню стін і стелі при роботі з гладилками?
а) товстим шаром;
б) тонким шаром;
в) рельєфним шаром;
г) фактурним шаром.

6. Скільки способів загладжування накривки застосовують при опоряджувальних роботах?
а) загладжують тільки одним способом;
б) загладжують двома способами;
в) загладжують трьома способами;
г) відсутній вірний варіант відповіді.

7. Вид яких фактур отримують поверхні при загладжуванні гладилками, оббитими гумою?
а) вид дрібно піщаних фактур;
б) вид рельєфних фактур;
в) вид склоподібних фактур;
г) вид крупно піщаних фактур.

8. Після загладжування яким інструментом поверхні стають придатними до фарбування олійними фарбами?
а) пінопластовими терками;
б) дерев’яними пів терками;
в) металевими гладилками;
г) гладилками, оббитими гумою.

9. Які розчини більш придатні для загладжування?
а) пісні;
б) жирні;
в) нормальні;
г) декоративні.

10. При додаванні якого компоненту у вапняний розчин для накривки міцність накривного шару знижується і проходить відмолоджування?
а) вапно;
б) гіпс;
в) цемент;
г) глина.

Розв’язати тест, відповідь відправити на ел. адресу: [email protected]

___________________________________________________________________________________________________

20/10/2020
Тема уроку: Види та способи нанесення накривки. Прийоми затирання поверхонь.
Після вирівнювання ґрунту часткового його тужавлення приступають до нанесення накривочного шару і затирання поверхні. Якщо нанесений розчин досить сильно затужавів, то поверхню ґрунта на 10–15 хвилин змочують водою. Зволожений ґрунт краще поєднується з накривочним шаром, що забезпечує монолітність штукатурки.
Нанесення накривочного шару можна виконувати як ручним, так і механізованим способом. Вручну розчин краще наносити за допомогою ковша Шаульського суцільними, але водночас невеликими ділянками, зверху донизу. Накривочний шар краще стягувати, а не розрівнювати. Бажано стягувати розчин неперервними смужками, щоб було якомога менше з’єднань. Затирання виконують терками, виготовленими з різного матеріалу. Досить часто застосовують терки, оббиті волоком або фетром, так як завдяки м’якості цих матеріалів поверхня буде досить якісно затертою.
Традиційно затирання накривки виконується колом або врозгін. Перш, ніж приступати до виконання даної операції, необхідно зробити пробні рухи. Якщо розчин прилипає до терки та робить на поверхні розчинні розводи, то затирати ще рано. Однак, необхідно не допустити пересихання накривки, так як якість поверхні буде зниженою.
Прилипання розчину до терки може виникнути й із-за того, що в ньому є велика кількість в’яжучого (жирні розчини). Такі розчини більш придатні не до затирання, а до загладжування. Якщо застосовуються розчини, в яких недостатня кількість в’яжучого (худі розчини), то поверхня теж буде неякісною, неміцною, так як на ній залишається велика кількість піщинок, які не зв’язані між собою та осипаються.
Затирати такий розчин важко. Затирання поверхні починають з верхньої частини стіни у кутах біля стелі та лузгів. Спочатку проводять горизонтальними рухами терку (біля стелі) або вертикально (у лузгах), а потім рівномірно, роблячи натиск на полотно терки, роблять кола проти часової стрілки. Нерівні місця на поверхні зрізують ребром терки, а зрізаним розчином заповнюють окремі впадини, ритвини.
У літню пору року накривка швидко підсихає, а тому важко затирається, і разом з тим, погіршується якість затертого шару. Щоб запобігти цьому, рекомендується змочувати окремі ділянки накривки водою за допомогою щіток. Набризкувати воду необхідно рівномірно, щоб не було потьоків, які вимивають розчин.
При здійсненні затирання накривки колами, часто на її поверхні залишаються ледь помітні сліди від терки, а тому, при високоякісному опорядженні затирання, виконують ще й врозгін. Для цього добре очищене полотно терки щільно прижимають до поверхні і виконують нею прямолінійні рухи вверх-вниз, завдяки чому сліди від колового затирання знищуються. Однак необхідно пам’ятати, що затирання врозгін краще виконувати паралельно з затиранням колами, коли розчин ще не почав тверднути.
Тестові завдання

1. Коли беруться до затирання накривного шару?
а) відразу ж після накидання накривного шару;
б) накривний шар трохи витримують, а потім затирають;
в) після повного висихання розчину накривки;
г) після нанесення грунту.

2. Вкажіть послідовність технологічних операцій при коловому затиранні штукатурок?
а) однією рукою беруть терку і притискають полотно до поверхні штукатурного розчину;
б) виконуємо колові рухи протигодинникової стрілки зрізаючи ребрами терки нерівності, що трапляються на поверхні;
в) якщо поверхня підсохла, змочують її водою за допомогою щітки макловиці;
г) послідовністьтехнологічних операцій при коловому затиранні штукатурок не потрібна.

3. Чи можна затирання штукатурки врозгін використовувати як самостійний вид затирання?
а) так;
б) ні.

4. Вкажіть послідовність технологічних операцій при затиранні штукатурки врозгін?
а) терку очистити від залишків розчину;
б) зробити прямолінійні рухи зверху вниз, знизу вверх;
в) змочити поверхню водою, якщо підсохла;
г) щільно притиснути терку до поверхні однією рукою так, щоб довга грань полотна терки була розміщена вертикально.

5. Якої товщини має залишитися шар накривки після її вирівнювання і затирання?
а) 0,1мм;
б) 2мм;
в) 5мм;
г) 7мм.

6. Що потрібно зробити, якщо поверхня штукатурки, при затиранні колоподібними рухами висохла?
а) зчищають накривний шар штукатурки;
б) наносять накривний шар штукатурки;
в) виконують насікання на поверхні штукатурки;
г) поверхню змочують водою.

7. Які вимоги до затертого шару штукатурки?
а) після затирання на поверхні штукатурки не повинно бути дутиків, тріщин, висипів;
б) після затирання на поверхні штукатурки не повинно бути подряпин, раковин, протертих місць, виїмок, горбів;
в) після затирання на поверхні штукатурки не повинно бути насічки, олійних плям, висолів;
г) вимоги до затертого шару штукатурки відсутні.

8. Із запропонованого переліку виберіть вимоги, що ставляться до приготування розчинів для накривки?
а) розчин для накривки додатково проціджують крізь сито з отворами 1х1мм;
б) розчин для накривки додатково проціджують крізь сито з отворами 1,5х1,5мм;
в) розчин для накривки додатково проціджують крізь сито з отворами 2х2мм;
г) розчин для накривки додатково проціджують крізь сито з отворами 3х3мм.

9. Який спосіб затирання штукатурки доцільно застосовувати в кутках?
а) колове затирання;
б) затирання врозгін;
в) затирання по радіусу кута;
г) затирання врозбіг.

10. Чи допустимі сліди, залишені теркою, при коловому затиранні?
а) сліди залишені теркою не допустимі;
б) сліди залишені теркою мають бути мінімальні та однакові;
в) сліди залишені теркою мають опуклими;
г) сліди залишені теркою мають бути вертикальними.
Розв’язати тест, відповідь відправити на ел. адресу: [email protected]
____________________________________________________________________________________________________

19/10/2020
Тема уроку: Способи розрівнювання розчинової суміші на стінах і стелі півтерками, соколом, правилом

Кожен шар розчину ґрунту і накривки необхідно розрівнювати. Набризк розрівнюють рідко, коли потрібно зняти згустки розчину або горби, а також у тому випадку, якщо намет тонкий (накривка та затирання по бетону).
Розрівнювати розчин треба так, щоб поверхня стала рівною. Чим краще буде розрівняний розчин ґрунту, тим легше наносити на нього накривний шар. Для розрівнювання розчину на різних поверхнях застосовують соколи, півтерки, правила і малки.
Розрівнювання розчину соколом і півтерком виконують так само, як і намазування цими інструментами.

Щоб отримати рівну поверхню штукатурки, розрівнювати її слід довгими півтерками – 0,75-1 м. Однак в вузьких місцях доводиться застосовувати короткі півтерки. Під час розрівнювання доводиться виправляти дефекти: намазувати розчин там, де намет недостатньо товстий, і зрізати надлишки розчину.
Розрівнювання розчину по маяках виконують різними малками, правилами, півтерками. Якщо товщина металевих і дерев’яних маяків не перевищує товщину штукатурки, то розчин розрівнюють правилом або півтерком, якщо перевищує, то розчин розрівнюють малкою.
Розрівнювати розчин по маяках, влаштованим з штукатурного або гіпсового розчину, рекомендується обережно, щоб не зрізати шар розчину з самих маяків, що неодмінно призведе до отримання поверхні штукатурки з відхиленням. Після нанесення кожного шару розчину поверхні маяків обережно очищають, потім до них прикладають правило або півтерток, натискають на них і пересувають вгору по маяках, знімаючи зайвий розчин. Якщо маяки не очищати від розчину, правило буде його прикочувати, від чого подекуди збільшиться товщина штукатурки і площина вийде нерівною.
При роботі «на здир», коли правило або півтерок ведуть вперед гострим ребром, з маяків часто зрізають шар розчину і порушують їх точність. Тому інструмент рекомендується пересувати по розчиновим і гіпсовим маяках «на лоск», піднявши провідне гостре ребро трохи від маяка і зрізуючи розчин другим ребром, як би пригладжуючи розчин.
Тест
Розрівнювання розчину на стінах і стелі півтерками і соколом
Оберіть правильну відповідь
1. Розчин розрівнюють будь-яким півтерком?
а) так
б) ні
2. Чи потрібно піднімати впритул до стіни ребро тетерка за розрівнювання розчину?
а) так
б) ні
3. Якими рухами півтерка розрівнюють спочатку розчин на стелі:
а) на себе;
б) від себе;
в) зліва направо;
г) справа наліво?
4. Надлишки розчину на стінах і стелях можна зрі¬зати півтерком?
а) так
б) ні
5. Чи виконують повторне розрівнювання розчину грунту півтерком?
а) так
б) ні
6. Якими мають бути рухи півтерка за повторно¬го розрівнювання розчину на стелі:
а) упоперек першому розрівнюванню;
б) на себе;
в) від себе;
г) зліва направо;
д) такими самими рухами, як і за початкового роз¬рівнювання?
7. Якими рухами сокола ви спочатку розрівнювати¬мете розчин на стінах:
а) зліва направо;
б) справа наліво;
в) знизу вгору?
8. Рівність одержуваної штукатурки залежить від рівномірності натиску на півтерок, сокіл?
а) так
б) ні
9. Чи використовують надлишки розчину для під¬мазування ділянок на стінах і стелях, де розчину недостатньо?
а) так
б) ні
10. Які прийоми безпосередньо впливають на якість штукатурного шару:
а) взаємно перпендикулярні рухи за першого і по¬вторного розрівнювання;
б) рівномірність натиску на півтерок;
в) зрізання півтерком надлишків розчину на стінах і стелі?

Домашнє завдання: підручник «Штукатурні роботи» (інтегрований курс модульного навчання) ст. 256-262; Розв’язати тест, відповідь відправити на ел. адресу: [email protected]