2-3Ш Технологія виготовлення швейних виробів

Тема уроку: Технологія обробки застібок
Навчальні посібники - Батраченко стор. 72-78, 2019 р.
Домашнє завдання - 1.Розглянути різні види застібок
2. Записати послі-довність вшивання потайної застібки-«блискавки».
___________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Обробка комірів, та з’єднання їх з горловиною.
Навчальні посібники - Батраченкостор 305-309, 2000 р.
Домашнє завдання - 1.Розглянути різні види комірів
2. Записати послідовність обробки та вшивання коміра на відрізній стійці.
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Обробка рукавів та з’єднання рукавів з проймами.
Навчальні посібники - Батраченкостор 229-238.
Домашнє завдання - Відповісти на запитання в додатку 3.
Додаток №1
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Обробка низу. Оздоблювальніоперації.
Навчальні посібники - https://burdastyle.ua/encyclopedia/anatomiya-modeli/tehnologiya-shyttya/...
https://narodna-osvita.com.ua/6261-obrobka-nizu-virobu.html
Домашнє завдання - Виберіть спосіб обробки низу для виробу своєї дипломної роботи.
___________________________________________________________________________________________________________
Лабораторно – практична робота: «Складання технологічної послідовності виготовлення блузи».
Навчальні посібники: конспект, - http://mehovschic.ptu.org.ua/html/page34.html
Домашнє завдання - Підібрати модель блузи, оформити технологічну послідовнівність.

Викладач: Швидка Олена Василівна
________________________________________________________________________________________________________________________
Додаток №1
Тема уроку: «Обробка коміра на відрізній стійці. З’єднання коміра з горловиною»

Мета уроку:
1. Навчити учнів правильно, охайно і якісно обробляти коміри і з'єднувати їх з горловиною.
2. Розвивати в учнів творчі здібності при виборі фасонів та методів обробки комірів, їх форми і оздоблення.
3. Виховувати естетичний смак, відповідальність, любов до обраної професії.
Матеріально-технічне забезпечення уроку:
1. Зразки комірів (13 шт);
2. Лекала комірів;
3. Інструкційно-технологічні карти обробки і з'єднання коміра з відрізною стійкою з горловиною (13 шт);
4. Журнали мод (Бутік № 3 (2001); Наталі №4 (2001); Бурда № 4, 5, 7 (2001));
5. Картки завдання (7 шт);
6. Вироби-еталони в натуральну величину із різними видами комірів (13шт);

Тип уроку: Комбінований з елементами гри.

Література:
Борецька Є.Я. Технологія виготовлення легкого жіночого та дитячого одягу.
Нечіпор С.В. Технологія виготовлення одягу.

Хід уроку.
І. Організаційний момент:
1. Перевірка стану обладнання;
2. Перевірка присутності учнів;
3. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
II. Вступний інструктаж.
1. Перевірка знань учнів.
Майстер виробничого навчання:
Повторення попередньої теми "Обробка застібок" ми проведемо у вигляді міні-КВК.
На попередньому занятті групу було поділено на дві команди. Кожна з них отримала домашнє завдання:
- придумати назву команди;
- підготувати її захист і емблему;
- кожному учневі обробити одну застібку.
Оцінювання буде проводитись таким чином:надошці розташоване табло зі списком піддгрупи, кожна оцінка відповідати такому знаку:
"10" - червоне серце;
"8" - синій прямокутник;
"5" - зелений трикутник.
Всього вас чекатимуть випробування в 4-х конкурсах. А зараз, як і в кожному КВК, ми почнемо конкурс з невеликої розминки. Прошу вас пригадати термінологію ручних робіт. Я починаю речення, а ви його закінчуєте.
1) Зметати - це ...
2) Заметати - це ...
3) Приметати - це ...
4) Наметати - це ...
5) Вметати- це ...
6) Виметувати - це ...

I Конкурс.
«Згадай правило з безпеки праці».
Майстер виробничого навчання демонструє малюнки кожній команді по черзі. На малюнках закодовані правила безпеки праці. Члени команди дають відповіді. Доповнення чи виправлення іншими командами може додати певної кількості балів.
ІІ Конкурс
«Знайди дефект»
Команди обмінюються своїм домашнім завданням (зразками виконання застібок).
Завдання конкурсу:знайти дефекти при обробці застібок і виставити об'єктивну оцінку.
IV Конкурс
«Вправність»
Від кожної команди виділити два представники.
Завдання конкурсу:заправити верхню нитку в швейні машинки (враховується час і правильність).
Підведення підсумку конкурсу, оцінювання результатів команд (додаток №1).
Майстер називає команди, які самостійно правильно виконали всі завдання. Учні та майстер разом аналізують помилки, допущені членами команд, з’ясовують чому вони виникли. Педагог оголошує досягнення учнів під час виконання практичних завдань. Представники груп аналізують, наскільки вдало вони поділили обов’язки між членами команд та оцінюють внесок кожного з членів групи у досягненні поставленої мети.
Викладач повідомляє, яку кількість балів, одержала кожна команда, підкреслює, які групи працювали творчо, дружньо, організовано, злагоджено.
Пояснення нового матеріалу.
Вступне слово майстра виробничого навчання:
Дуже довгий час сорочки обходились без комірів і лише в XIII з'явились перші вузькі смужки біля шиї. В майбутньому вони перетворились на коміри.
Учениця зачитує підготовлений реферат.
Аж до пізнього середньовіччя сорочки обходились без комірів. Починаючи з XIII ст. у вирізі верхнього одягу біля шиї з'явились вузькі смужки. З XIV до XV століття типовим був вузький стоячий комір, виглядав з-під куртки чи плаща, пошитих за бургундською модою-коміри уже давно були відомі у східному одязі.
У XVI столітті іспанські феодали перетворили комір у певну сі щоб з його допомогою підкреслити знатність. Комір взагалі відділили від сорочки і зробили його самостійною прикрасою костюма. Виготовлення тонкої лляної тканини, зібраної у велику кількість складок. Сильно накрохмалений, іноді на дротяному каркасі, він став використовуватися в чоловічому і жіночому одязі, так і в дитячому одязі. Такі коміри називались жорнами за схожість з вітряковими жорнами. Інша назва коміра - „фреза".
Коли на початку XVI століття італійці навчились плести мереживо,вища знать відразу ж прилаштувала їх до своїх жорен. Мереживні жорна були суттєвою часткою витрат англійського короля Карла II ( 1685 p.). Коли монарх звернувся до парламенту з проханням виділі йому кошти на придбання нового мереживного коміра, то після дебатів коронованому красеню було в цьому відмовлено і рекомендовано полагодити старий.
В XVII на зміну жорнам прийшли великі відкладні коміри. Оздоблені по краях мереживом. (В процесі розповіді учениці майстер виробничого навчання показує малюнки із тими видами комірів. Про які розповідається).
Майстер в/н:
Коміри можуть бути вшивними, знімними або суцільновикроєними. (Показує взірці). Сьогодні ми будемо вивчати комір з відрізною стійкою. Ці коміри одягнені на манекени. Зрозуміти послідовність обробки коміра вам допоможуть інструкційно-технологічні карти (роздає їх). Комір складається з коміра, підкоміра і прокладки.
Верхній комір викроюється на 0,3 см більшим за нижній. Щоб комір лежав краще і зберігав на горішній комір приклеюється прокладка. Після чого горішній комір наметується на нижній з припосадкою в кутиках і заокругленнях, обшивається. Припуски висікаються в кутах, комір вивертається, утворюючи перекант на 0,1-0,2 см, припрасовується. (В процесі пояснення майстер виробничого навчання демонструє всі прийоми обробки коміра. Учні спостерігають за його роботою).

Закріплення.
1. На скільки горішній комір більший за під комір?
2. Яка густота стібків наметування?
3. Чи потрібно висікати припуски в кутах і чому?
4. В якій послідовності виконується обробка коміра з відрізною стійкою?
Завдання для учнів:
Використовуючи інструкційно-технологічні карти. Виготовити комір з відрізною стійкою (час на виготовлення - 5 год. 30 хв.).

III. Поточний інструктаж.
В процесі роботи слідкую і допомагаю учням правильно і якісно виконувати технологічні операції. Наголошую на старанності в роботі. Аналізую допущені помилки (якщо це необхідно зробити зараз же). На протязі зміни проводжу цільові обходи.

IV. Заключний інструктаж.
1. В кінці робочої зміни перевіряю роботу учнів. Даю їй оцінку. В і помилки, допущені учнями в процесі роботи, та на методи їх усунення.
2. Перевіряю швидкість виконання денного (змінного) завдання.
3. Детальніше зупиняюсь на окремих виробах. В яких є помилки, і найчастіше зустрічаються при роботі.
4. Роблю зауваження учням про порушення ними правил безпеки і швейній майстерні та ТУ при виконанні робіт.
5. При необхідності демонструю нові продуктивні технології.
6. Перевіряю обладнання в кінці робочої зміни.
Домашнє завдання.
Повторити тему з технології з’єднання коміра з горловиною.
Прибирання майстерні.
_______________________________________________________________________________________________________________________
ТЕСТИ
До теми уроку «Обробка коміра»
1. За конструкцією коміри поділяються: на плоско лежачі, відкладні, стійки, суцільно викроєні з деталями пілочки:
А) так;
Б) ні.
2. За способом обробки коміри поділяються на: одинарні і подвійні:
А) так;
Б) ні.
3.Нижній комір викроюється меншим за верхній на 0,3....0,5 по зрізах кінців і відльоту:
А) так;
Б) ні.
4. Верхній комір наметується на нижній з сторони нижнього коміра:
А) так;
Б) ні.
5. Верхній комір обшивається нижнім із сторони нижнього коміра:
А) так;
Б) ні.
6. Ширина шва обшивання коміра 0,5 ... 0,7 см:
А) так;
Б) ні.
7. Краї обшитого коміра виметують:
А) так;
Б) ні.
8.Якщо край коміра має оздоблення, то спочатку готове оздоблення пришивають до нижнього коміра, після чого обробляють комір:
А) так;
Б) ні.
9. Верхній комір (відкладний) має бути меншим за нижній по зрізу стійки на 0,1 ... 0,2 см:
А) так;
Б) ні.

10. Кінці та відліт в одинарному комірі можуть бути обкантовані, оброблені швами упідгин.
А) так;
Б) ні.
_________________________________________________________________________________________________________________
ТЕСТИ
До теми уроку «Обробка коміра»
1.Послідовність обробки відкладного коміра ( пронумеруйте в порядку виконання):
Обшити верхній комір нижнім;
Викроїти деталі для обробки коміра;
Прострочити край коміра;
Підрізати припуски шва обшивання, висікти припуски в кутах;
Продублювати комір;
Обшити верхній комір нижнім;
Наметати верхній комір на нижній;
Вивернути комір на лицевий бік і виметати край;
Припрасувати комір;
Підрізати зріз стійки коміра.

2. Сформулюйте вірне твердження.

Наметати верхній комір на нижній із сторони нижнього коміра
Обшити верхній комір нижнім 0,5 ... 0,7см
Виметати краї коміра, випускаючи кант із сторони верхнього коміра
Підрізати зріз стійки нижнього коміра на0,1...0,2 см
Ширина шва обшивання коміра із сторони нижнього коміра
ТЕСТИ
До теми уроку «Обробка коміра»
1. За способом обробки коміри поділяються на:
A) обшивні, необшивні;
Б) одинарні, подвійні;
B) одинарні, обшивні.
2. Нитка основи в комірі має проходити:
A) під кутом 45* відносно середини коміра;
Б) перпендикулярно середині коміра;
B) паралельни середині коміра.
3. Верхній комір.......... на нижній( ручна операція) зі сторони верхнього:
A) приметується;
Б) наметується;
B) зметується.
4. Верхній комір обшивається нижнім з сторони:
A) верхнього коміра;
Б) нижнього коміра;
B) не має різниці з якої сторони.
5. Ширина шва обшивання верхнього коміра нижнім:
A) 0,2 ... 0,5 см;
Б) 1,0 см;
B) 0,5 ... 0,7 см.
6. Обшитий край (ручна операція):
A) виметують;
Б) заметують;
B) обметують.
7. Нижній комір має бути меншим за верхній по зрізу стійки на:
A) 0,1 ...0,2;
Б) 0,2 ... 0,5;
B) 0,5 ... 0,7.
8. Обшитий комір виметують з сторони:
A) верхнього коміра;
Б) нижнього коміра;
B) не має різниці з якої сторони.
9. Краї одинарного коміра можна обробити:
A) подвійним швом;
Б) швами у підгин;
B) з'єднувальними швами.

10. Нижній комір у виробах з костюмних, пальтових тканин може складатись:
A) з 2-х, 3-х, 4-х частин;
Б) з 3-х, 4-х, 5-х частин;
В) тільки з однієї частини.